فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مصرف کنترل نشده کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی می‌تواند در سال‌های آتی تحقق اهداف توسعه بخش کشاورزی را با خطرات جدی مواجه کند.
 

به گزارش فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه بررسی تولید کودهای آلی و زیستی توسط بخش خصوصی اظهار کرد: استفاده از کودهای آلی و زیستی در تولید محصولات کشاورزی، با برنامه‌های در دست اجرا بیش از بیش توسط کارشناسان امر از نظر سلامت مورد بررسی قرار گرفته است و این امر در راستای تحقق بیش از پیش اهداف توسعه بخش کشاورزی استان انجام می‌شود.

وی افزود: توجه به تولید محصولات کیفی و سالم برای همسویی بیشتر با اهداف دراز مدت دولت خدمتگزار در دسترسی به جامعه سالم، شاداب و عاری از بیماری‌های تغذیه‌ای، از برنامه‌های این سازمان است.
محمدیان با اشاره به افزایش سریع جمعیت کشور و نیاز به تولید بیشتر محصولات کشاورزی از جمله محصولات مهم و استراتژیک همچون گندم، برنج و سیب زمینی افزود: بهترین راه برای نیل به این مهم افزایش تولید در واحد سطح با استفاده از کودهای آلی و زیستی است.
وی با بیان اینکه مصرف نامتعادل و غیرکارشناسی کودهای شیمیایی علاوه بر هزینه‌های گزاف برای تولید، موجبات آسیب به خاک را در درازمدت فراهم می‌سازد، گفت: مصرف کنترل نشده کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی می‌تواند در سال‌های آتی تحقق اهداف توسعه بخش کشاورزی را با مخاطرات جدی مواجه کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یکی از راهکارها به منظور هدایت و مدیریت برای نیل به کشاورزی پایدار را حفظ منابع آبی و خاکی ذکر کرد و افزود: آنچه که به پایداری و حفظ این منابع کمک کند می‌تواند به پایداری کشاورزی مدد برساند و برای دستیابی به کشاورزی پایدار باید از مصرف بی‌رویه کودهای شیمیایی خودداری کرد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.