فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

محققان می گویند به دلیل وسعت زیاد منطقه آمازون و مشکل دسترسی به بسیاری از بخش های جنگلی آن، برای یافتن تمام گونه های گیاهی در این منطقه به ۳۰۰ سال زمان نیاز است.




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در جنگلهای بارانی آمازون از مارهای لغزنده بر روی درختان گرفته تا انواع موچه هایی که با برش برگ درختان آنها را حمل می کنند و همچنین گونه های مختلف گیاهی همه در کنار هم تنوع بی نظیری را به وجود آورده اند. 

بررسی ها نشان می دهد به دلیل تنوع زیاد انواع درختان در جنگل های بارانی آمازون، برای یافتن تمامی گونه های گیاهی موجود در این جنگل بزرگ حدود 300 سال باید زمان صرف کرد. در حالی که مدت های زیادی است که در خصوص تنوع درختان موجود در جنگل های بارانی آمازون نسبت به انواع درختان در مناطق دیگر کره زمین شبهه هایی مطرح است، تعداد دقیق این درختان نیز همواره به عنوان راز باقی مانده است.


این مطالعه توسط یک گروه بین المللی از گیاه شناسان صورت گرفت و مشخص شد حدود 4 هزار گونه مختلف درخت در آمازون وجود دارد که تاکنون کشف نشده است. محققان می گویند این گونه های گیاهی به عنوان منبعی با ارزش برای بسیاری از اکوسیستم های موجود در آمازون مورد استفاده قرار گرفته است که در مناطق دیگر جهان کمتر دیده می شود.

دانشمندان آمریکایی موزه «فیلد» شیکاگو در سال 2013 در بررسی های خود وجود بیش از 16 هزار گونه گیاهی متنوع در جنگلهای آمازون را تخمین زدند. این در حالی است که تاکنون کسی موفق نشده تا تمام گونه های گیاهی در این جنگلهای پهناور را کشف کند.

دانشمندان جنگل های بارانی آمازون را به موزه ای از انواع گونه های گیاهی تشبیه کرده اند که همه نوع گیاه و درخت در آن یافت می شود.

شناسایی گیاهان آمازون ۳۰۰ سال زمان می خواهد
شناسایی گیاهان آمازون ۳۰۰ سال زمان می خواهد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.