فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

محققان پژوهشکده کشاورزی هسته ای البرز پس از گذشت 5 سال موفق به تولید سم بیولوژیک با استفاده از تکنولوژی هسته ای شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، راجح پور کارشناس پژوهشکده هسته ای البرز با اشاره به تولید این سم بیولوژیک گفت: هدف اصلی این طرح کاهش مصرف سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی است تا بتوانیم بیماری های خاکزاد گیاهی را کنترل کنیم.
وی افزود: برای اولین بار در کشور از طریق پرتوهای گاما توانسته ایم جایگزین مناسبی را برای سموم شیمیایی پیدا کنیم.
شهبازی عضو گروه تولید سم بیولوژیک با اشاره به ویژگی های این طرح گفت تولید سم بیولوژیک برای کنترل بیماری های خاکزاد گیاهی با استفاده از فناوری های هسته ای هیچ نوع آلودگی شیمیایی  را برای انسان، خاک و منابع آبی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این سم بیولوژیک از خاک کشاورزی داخلی تولید شده است با محصولات کشاورزی داخلی نیز تناسب بالایی دارد.
تولید سم بیولوژیک برای کنترل بیماری های خاکزاد گیاهی با استفاده از فناوری های هسته ای پس از حمایت های مالی تا پایان سال روانه بازار خواهد شد.

تولید سم بیولوژیک با استفاده از تکنولوژی هسته ای
تولید سم بیولوژیک با استفاده از تکنولوژی هسته ای

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.