فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا-  خوردن مواد غذايي و گياهان غني از ويتامين‌ها مي‌تواند از ريزش و نازک شدن مو جلوگيري کند. سيليس يکي از مواد معدني است که براي رشد مو‌ها ضروري است. در ادامه به برخي گياهان که مي‌توانند باعث افزايش ضخامت مو شوند و از ريزش آن‌ها جلوگيري کنند، اشاره مي‌کنيم.

1 - دم اسب
طبق تحقيقات، گياه دم اسب يکي از گياهان عالي براي درمان ريزش مو است. استفاده از اين گياه چه به شکل خوراکي و چه به شکل موضعي براي شستن موها باعث کاهش ريزش مو مي‌شود. دم اسب سرشار از مواد معدني مختلف از جمله سيليس است که براي رشد مو‌ها ضروري است.

  • حدود 50 گرم برگ گياه دم اسب را در 1000 ميلي‌ليتر آب بريزيد و به مدت 15 دقيقه بجوشانيد. سپس با اين جوشانده موهاي خود را بشوييد. همچنين مي‌توانيد روزي يک بار از اين جوشانده بنوشيد.
2 - گزنه
گزنه يکي ديگر از گياهاني است که براي جلوگيري از ريزش مو بسيار موثر است. گزنه غني از ويتامين‌هاي ب، سي، روي و مواد معدني ديگري است که باعث افزايش رشد و ضخامت موها مي‌شود.
  • با جوشانده اين گياه مي‌توانيد موهاي خود را بشوييد يا آن را بنوشيد. همچنين مي‌توانيد به جاي گزنه از جعفري نيز استفاده کنيد.
3 - سيمفيتوم
سيمفيتوم نيز به عنوان يک گياه مهم در درمان ريزش مو حساب مي‌شود. در واقع سيمفيتوم سمي است و نبايد خورده شود يا بر روي پوست‌هاي شکسته مورد استفاده قرار گيرد. با اين حال، شستشوي موها با استفاده از آب اين گياه مي‌تواند در رشد آن‌ها بسيار مفيد باشد. به دليل سمي بودن اين گياه از استفاده روزانه آن خودداري کنيد. گياه شير تيغک نيز يکي ديگر از گياهاني است که باعث افزايش ضخامت مو‌ها مي‌شود. آنتي اکسيدان و خواص ضد التهابي اين گياهان بسياري از مشکلات مربوط به مو را از بين مي‌برند.

4- نخل اره‌اي
نخل اره‌اي يکي ديگر از گياهان دارويي باارزش است که براي درمان مشکل مربوط به ريزش مو و نازک شدن آن استفاده مي‌شود. مصرف دوز کم از اين گياه مي‌تواند در درمان ريزش مو، به خصوص در مردان بسيار مفيد باشد.

طبق تحقيقات، نخل اره‌اي در درمان مشکل طاسي در مردان و همچنين زنان سودمند است. گل باميه نيز يکي ديگر از گياهان دارويي مهم است که در درمان ريزش مو مورد استفاده قرار مي‌گيرد. قبل از استحمام مقداري از روغن گل باميه را بر روي سر خود بماليد.
گياه موثر براي افزايش مو‌هاي سر
گياه موثر براي افزايش مو‌هاي سر

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.