فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

دولت بهار: رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران از افزایش قیمت در برخی میوه‌ها خبر داد و گفت: موز در فهرست تولید ملی قرار می‌گیرد.
  

حسین مهاجرانی در گفت‌وگو با فارس در شمال استان تهران در مورد وضع بازار میوه و تره‌بار اظهار داشت: بازار میوه طی ماه‌های اخیر به‌ویژه در ایام ماه مبارک رمضان با نوسانات زیادی مواجه نبوده است.


وی تصریح کرد: مصرف میوه ازجمله هندوانه در ماه مبارک رمضان با افزایش درصدی بالا مواجه بوده؛ ولی قیمت آن چندان افزایشی نداشته است.

مهاجرانی با تأکید بر اینکه شهریار تأمین‌کننده بخش عمده‌ای از نیاز بازار میوه و تره‌بار استان تهران و کشور است، اضافه کرد: متأسفانه با وجود حجم بالای تولید، افزایش قیمت را در برخی اقلام تولیدی در برخی استان‌ها به خاطر مسافت زیاد و گرانی هزینه حمل‌ونقل داریم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با اشاره به اینکه موز را کم‌کم باید از فهرست اقلام وارداتی خارج کرد، اظهار داشت: موز در نوار شمالی کشور در حاشیه دریای خزر تولید می‌شود و شاهد کشت آن در برخی مناطق جنوبی ایران نیز هستیم.

مهاجرانی با بیان اینکه موز را باید در فهرست تولید ملی قرار داد، تصریح کرد: با توجه به میزان کشت موز در کشور، وابستگی کمتری به واردات موز که محصولی صرفاً وارداتی در گذشته بوده است، خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با تأکید بر اینکه هنوز ریشه قاچاق میوه قطع نشده است، اضافه کرد: واردات میوه خارجی در سال‌های اخیر ضربات جدی به تولید ملی وارد کرده است و این جریان هنوز ادامه دارد.

مهاجرانی با اشاره به اینکه واردات میوه به بازار آسیب زده است، افزود: خیلی از کشاورزان به خاطر این معضل بزرگ ورشکسته شده‌اند و میلی برای باغداری و تولید محصولات کشاورزی ندارند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران اظهار داشت: سیستم واردات باید ساماندهی شده و جلوی واردات میوه گرفته شود.

افزایش قیمت در برخی میوه‌ها
افزایش قیمت در برخی میوه‌ها

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.