فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

یکی از چیزهایی که اغلب والدین در مورد بچه‌ها نادیده می‌گیرند، دندان‌های آنهاست. آیا می‌دانستید آنچه بچه می‌خورد مستقیما بر دندان‌های او تأثیر می‌گذارد؟ در این میان بلغور جودوسر تأثیر مثبتی بر دندان‌ها دارد.


مواد مغذی بلغور جودوسر باعث از بین رفتن کلسترول در بدن می‌شود
شاید چیزهای زیادی درباره کلسترول شنیده اما به طور کامل این موضوع را درک نکرده باشید که کلسترول چیست و چه تأثیر منفی‌ای روی شما خواهد داشت. کلسترول به شکلی باورناپذیر، یک ماده چرب است که توسط کبد شما تولید می‌شود. یکی دیگر از راه‌هایی که از طریق آن میزان کلسترول در بدن ما زیاد می‌شود،خوردن محصولات حیوانی مانند گوشت گاو، گوشت ماکیان و محصولات لبنی است.

 کلسترول به خودیِ خود الزاما چیز بدی نیست چرا که کارهای مفیدی برای بدن انجام می‌دهد، کارهایی هم‌چون هورمون‌سازی و هضم چربی. با این حال مشکل زمانی رخ می‌دهد که میزان این ماده چرب موجود در بدن شما بیشتر از حد طبیعی باشد. سرخرگ‌های ما در این وضعیت مسدود شده و این مسئله قلب را به شدت اذیت می‌کند. حالا اگر به شما بگوییم که بلغور جودوسر منبع خوب مواد مغذی است که می‌تواند با کاهش میزان کلسترول با بیماری قلبی مبارزه کند، احتمالا حیرت‌زده می‌شوید.


بله. در واقع باید گفت بلغور جودوسر نه تنها باعث کاهش یکی از عللی می‌شود که می‌تواند به بیماری قلبی بیانجامد، از طرفی می‌تواند به طور کامل آن را از میان بردارد. اخیرا افرادی از سرتاسر ایالات متحده بسیاری از یافته‌های تحقیقات متعدد را در این زمینه مورد تأیید قرار دادند. حقیقتی که می‌گوید بلغور جودوسر می‌تواند بدون تأثیر بر کلسترول خوب (یا مفید شما)، کلسترول بد (یا مضر) را از بین ببرد. بدن شما به کلسترول خوب نیاز دارد، بنابراین این اتفاقی مهم و خوب است که بلغور جودوسر می‌تواند این دو را تفکیک کند.


اما بلغور جودوسر چگونه این کار را در بدن انجام می‌دهد؟ نوع عملکرد بلغور جو دوسر را در این زمینه می‌توان به یک اسفنج تشبیه کرد. در واقع این اسفنج‌های کوچک تمام کلسترول بد موجود در بدن را به خود جذب می‌کنند. سپس ماده مضر موجود در آن را گرفته و آن را از بدن دفع می‌کنند. همه این‌ها به خاطر فیبر موجود در بلغور جودوسر رخ می‌دهد.


بلغور جودوسر باعث قوی‌تر شدن بدن بچه‌ها می‌شود
همان‌طور که ممکن است تصور کنید، هریک از اعضای خانواده ممکن است به نحو مثبتی تحت تأثیر تصمیم شما مبنی بر وجود بلغور جودوسر در رژیم غذایی‌تان باشد. حتی اگر بتوانید کم‌سن‌ترین عضو خانواده را هم به خوردن مرتب بلغور جودوسر ترغیب کنید، در واقع باعث بهتر شدن وضعیت او خواهید شد. برای مثال اگر بچه خردسالی در خانه دارید، احتمالا به خوبی از نیاز او برای مصرف میزان زیاد مواد مغذی آگاه هستید.
در واقع مواد مغذی خوب و مفید به رشد و سلامت بچه‌ها کمک می‌کنند. از آنجایی که شما به این مسئله و سلامت آنها اهمیت می‌دهید، بنابراین سعی دارید تا بهترین مواد مغذی و سالم را مصرف کنند تا رشد خوبی داشته باشند.
یکی از چیزهایی که اغلب والدین در مورد بچه‌ها نادیده می‌گیرند، دندان‌های آنهاست. آیا می‌دانستید آنچه بچه می‌خورد مستقیما بر دندان‌های او تأثیر می‌گذارد؟ در این میان بلغور جودوسر تأثیر مثبتی بر دندان‌ها دارد. از آنجایی که بلغور جودوسر سرشار از مواد مغذی است، دندان بچه‌هایتان ظاهری سالم و قوی خواهد داشت. شما می‌توانید با استفاده از نخ دندان و مسواک زدن،‌ الگوی خوبی در این زمینه برای بچه‌هایتان باشید. پس به آنها ثابت کنید که مصرف یک غذای سالم چقدر می‌تواند برایشان مفید باشد. علاوه بر این‌که بلغور جودوسر غذایی بسیار سالم برای شما و خانواده‌تان است، می‌توان به راحتی آن را آماده نمود و به شیوه‌های مختلفی سِرو کرد. 


می‌توانید آن را همراه با مخلفات مختلفی که اغلب برای مزه‌دار کردن بلغور جودوسر استفاده می‌کردید امتحان کنید. موادی مانند ماست،‌ میوه و شربت. بدون در نظر گرفتن نوع مخلفاتی که استفاه می‌کنید، کل اعضای خانواده از این مسئله شگفت‌زده خواهند شد که چیزی به این اندازه خوشمزه می‌تواند برایشان مفید هم باشد. بنابراین اگر به دنبال غذایی هستید که کمکتان کند تا روز خود را با انرژی آغاز کرده و تا چندین ساعت سرشار از آن باشید و از طرفی باعث کاهش وزن‌تان شود و در مبارزه با بیماری قلبی و سایر بیماری‌هایی که مسبب تشویش هستند به شما کمک کند، بلغور جودوسر بخورید.
منبع: lifescript 

حقایقی که باید درباره خواص مغذی بلغور جودوسر بدانید-قسمت دوم
حقایقی که باید درباره خواص مغذی بلغور جودوسر بدانید-قسمت دوم

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.