فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا-يک محقق و مدرس طب سنتي گفت: آويشن به افزايش لطافت خون (کاهش شديد غلظت خون) و گرم شدن بدن کمک مي‌کند .
بهتر است افرادي که خونشان خيلي رقيق است يا داروهاي رقيق کننده خون مصرف مي‌کنند به صورت مستمر و طولاني مدت از اين گياه استفاده نکنند.

به گزارش خبرگزاري آريا،يوسف اصغري درباره آويشن اظهار داشت: اسم اصلي گياه آويشن در کتب طب ايراني صَعتَر است و داراي طبيعت گرم و خشک بوده و براي افراد سردمزاج مناسب است.
به گفته وي با اينکه آويشن مشکلات ريوي را همچون عفونت‌هاي تنفسي، آسم و غيره را مي‌تواند کمک کند ولي مصرف زياد آن مي‌تواند مشکلاتي را براي خود ريه ايجاد کند ولي براي رفع اين عارضه مي‌تواند از سرکه انگور طبيعي در طي روز استفاده کرد.
اين محقق و مدرس طب سنتي ادامه داد: همچنين آويشن به افزايش لطافت خون (کاهش شديد غلظت خون) و گرم شدن بدن کمک مي‌کند که در کل بهتر است افرادي که خونشان خيلي رقيق است يا داروهاي رقيق کننده خون مصرف مي‌کنند به صورت مستمر و طولاني مدت از اين گياه يا داورهاي توليد شده از اين گياه مثل عرق آن، شربت آن و غيره استفاده نکنند.
اصغري افزود: افرادي که مزاجشان گرم هست به صورت کلي بهتر است از اين دارو براي درمان خودشان استفاده نکنند, آويشن انواع بسياري دارد که به صورت کلي مي‌توان به دو دسته بستاني (باغي) و جبلي (کوهي) اشاره کرد.
وي گفت: آويشن کوهي از آويشن باغي خيلي گرم تر و خيلي خشک تر است لذا افراد گرم و خشک بهتر است در صورت نياز از باغي آن استفاده کنند.
اين محقق و مدرس طب سنتي ادامه داد: عمده ترين نشانه آويشن کوهي باريکي برگ‌هاي آن و تلخ تر بودن آن است که از لحاظ اثرات مي توان گفت که قدرت آويشن کوهي در رفع عفونت‌ها و گرم کردن بدن بسيار بيشتر از آويشن باغي است.
اصغري ياداور شد: از ساير خواص آويشن مي‌توان به باز کننده انسدادها (مثل تنگي مجاري تنفسي، تنگي حالب، انسدادات کبدي و ...)، لاغر کننده و خشک کننده بدن و اعضا (چه به صورت موضعي، چه به صورت خوراکي)، تحليل کننده بادها (ضد نفخ) و بلغم (از بين برنده بلغم عضوي و کلي) اشاره کرد
فوايد بي نظير آويشن
فوايد بي نظير آويشن

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.