فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خبرگزاري آريا- امروزه ريزش مو يک مشکل عمومي است و بعضي اوقات به يک کابوس تبديل مي شود. 

 

   

بعضي از گياهان مانند صبر زرد و گزنه تصفيه کننده خون و تحريک کننده رشد مو است. در اين مطلب به چند گياه مفيد براي ريزش مو اشاره خواهيم کرد که خواندن آن مفيد است.

 ▪ صبرزرد: مصرف اين گياه باعث رشد مو و مانع ريزش آن مي شود. صبر زرد جريان گردش خون در پوستسر را بهبود مي بخشد و رشد مو را تحريک مي کند.

  ▪ غان: روغن تهيه شده از درخت اين گياه به کاهش ريزش مو کمک مي کند و باعث رشد مو مي شود. اغلب اين گياه به افرادي که از کم شدن مو رنج مي برند توصيه مي شود.

  ▪ بابا آدم: اين گياه بعضي از مواد شيميايي را که باعث ريزش مو مي شود از بدن سم زدايي مي کند. عصاره روغن ريشه اين گياه که يکي از موثرترين گياهان براي جلوگيري از ريزش مو به حساب مي آيد، سرشار از «phytosterols» و اسيدهاي چرب طبيعي است که براي حفظ موي سر و رشد طبيعي آن لازم مي باشد.

 ▪ علف گربه: اين گياه ضد خارش است و رشد مو را تقويت مي کند.

 ▪ بابونه: بابونه، براي موهاي چرب که حاوي شوره سر است مفيد مي باشد. علاوه بر آن اين گياه با ايجاد تعادل در ميزان آب مانع خشک شدن پوست مي شود. بابونه تارهاي مو را تقويت و احيا مي کند و آسيب هاي مو را که بر اثر بيماري هاي داخلي به وجود مي آيد به حداقل مي رساند.

 

▪ دم اسبي:  اين گياه حاوي ماده اي به نام «silica» است که با جوان سازي پياز مو باعث رشد آن مي شود. علاوه بر آن اين ماده به رشد ناخن نيز سرعت مي بخشد. مي توان روغن آن را به طور مستقيم روي پوست سر بماليد و يا اين که به صورت خوراکي، کپسول آن را مصرف کنيد. گياهان ديگري که مانع ريزش مو مي شود عبارتند از: شيرين بيان، هميشه بهار، گزنه، جعفري، رزماري، مريم گلي.

گياهاني که از ريزش مو جلوگيري مي کند
گياهاني که از ريزش مو جلوگيري مي کند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.