فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از تلاش محققان این پژوهشگاه برای تولید ماده موثره دارو در بیوراکتور خبر داد و گفت: در این زمینه محققان در تلاش هستند تا پپتیدهای دارویی را در گیاهان تولید کنند.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا زمانی با بیان این که سیاستگذاری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در سه زمینه بیوتکنولوژی متمرکز شده است، گفت: یکی از حوزه‌هایی که مطالعات خود را بر آن متمرکز کردیم، سلامت است و برای این منظور نیز پژوهشکده سلامت در پژوهشگاه راه اندازی شده است.

او ادامه داد: در این پژوهشکده کلیه موضوعات مطرح در حوزه سلامت کشور مورد مطالعه قرار گرفت و بر اساس توان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک چندین حوزه تحقیقاتی انتخاب شد.

دکتر زمانی از مطالعه بر روی چندین نوع سرطان به عنوان یکی از زمینه‌های تحقیقاتی انتخاب شده در این پژوهشکده نام برد و گفت: مطالعات این گروه بر تشخیص، درمان و پیشگیری متمرکز شده است.

رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی این پژوهشگاه عنوان کرد و گفت: تولید متابولیت‌های ثانویه از حوزه‌های تحقیقاتی این گروه است.

او با تاکید بر این که محققان این گروه پژوهشی به دنبال تولید داروهای نوترکیب در گیاهان هستند، در این باره توضیح داد: در حال حاضر بسیاری از داروها با مواد شیمیایی تولید می‌شوند ولی محققان دنیا به دنبال تولید دارو در بیوراکتورها هستند.

زمانی بیوراکتور را موجودات زنده دانست و گفت: به عنوان مثال فاکتور 9 در بدن بز تولید می‌شود بر این اساس محققاناین پژوهشگاه درصدد هستند تا پپتیدها را به عنوان ماده موثره دارو را در گیاهان تولید کنند تا در تولید داروها مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته او این تحقیقات از یک سال و نیم قبل در این پژوهشگاه آغاز شده است.

زمانی، در پایان تولید آنزیم‌های صنعتی و موادی برای حذف آلودگی‌های نفتی را زمینه تحقیقاتی پژوهشگاه ملی مهندسی ذکر و اظهار کرد: علاوه بر آن دو پایلوت برای تولید پروتئین‌ها و پپتیدهای دارویی ایجاد شده است.

تلاش محققان کشور برای تولید ماده موثره دارو در گیاهان
تلاش محققان کشور برای تولید ماده موثره دارو در گیاهان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.