فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا- ميوه‌ ها گروهي از مواد غذايي هستند.

به گزارش خبرگزاري آريا ،ميوه‌ ها دربردارنده انواع ويتامين، مواد معدني مانند فيبر غذايي، آنتي اکسيدان، کلسيم، فسفر و پتاسيم هستند که بدن به اين مواد نياز زيادي دارد اما برخي از آن‌ها نبايد همراه غذا مصرف شوند و برخي را قبل يا بعد از غذا بايد خورد.

 
خواص ميوه ها

ميوه‌ ها گروهي از مواد غذايي هستند که مي‌توانند مواد زائد توليد شده در متابوليسم بدن را خنثي کنند. از ديگر خواص ميوه ها اين است که وجود آنتي اکسيدان‌هاي موجود در آن‌ها خاصيت ضد سرطان دارند و مي‌توانند روغن حيواني موجود در مواد گوشتي که در بدن باقي مي‌ماند را از بين ببرد.



خواص شگفت انگيز ميوه ها

يک واحد سيب حدود 120 گرم، نصف يک گلابي بزرگ، دو عدد نارنگي کوچک، 3 عدد خرما، کيوي بزرگ 100 گرمي، 12 عدد گيلاس معادل 90 گرم و 17 دانه انگور معادل 90 گرم شامل يک واحد و يک سهم است که بدن براي تامين اين ويتامين‌ها روزانه به اين مقدار نياز دارد.

 
دستگاه گوارش انسان توانايي هضم و جذب همه مواد غذايي را مي‌تواند داشته باشد،  در برخي از موارد مواد مغزي مانند کلسيم، فسفر، روي و مس هنگام هضم و جذب مانع يکديگر در بدن مي‌شوند و اگر فردي کلسيم و منيزيم با هم دريافت کند باعث پوکي استخوان در فرد مي‌شود؛ چرا که کلسيم اگر زياد باشد مانع از جذب منيزيم در بدن مي‌شود که در اين شرايط پوکي استخوان به دليل کمبود منيزيم در فرد است.


خواص ميوه ها و سبزيجات,خواص ميوه ها جهت درمان,خواص شگفت انگيز ميوه ها

ميوه‌ ها دربردارنده انواع ويتامين، مواد معدني هستند
 

بعضي از ميوه‌ها به دليل وجود فيبر غذايي در شير و لبنيات نبايد با هم مصرف شوند؛ چرا که به دليل فيبر غذايي موجود در لبنيات، مانع از جذب مواد معدني به بدن مي‌شوند و ممکن است که جذب به خوبي صورت نگيرد.
 

خواص ميوه هايي مانند سيب و گلابي به دليل داشتن بافت سفت بهتر است که قبل و بعد از غذا مصرف شوند و ميوه‌هاي داراي بافت‌هاي نرم مانند توت فرنگي، هلو و انگور اگر همراه غذا خورده شوند، مشکلي را براي فرد ايجاد نمي‌کنند. همچنين براي عدم جذب کلسترول بهتر است که ميوه‌هايي که ويتامين ث دارند مانند پرتقال و ليمو در کنار غذا مصرف شود.


خواص ميوه هايي مانند سيب و پرتقال شيرين براي بيماران ديابتي بسيار موثر است و ميوه‌ها به دليل قند طبيعي که دارند مانع از کاهش سريع قند خون در اين بيماران مي‌شوند. همچنين بهتر است که افراد چاق قبل از خوردن غذا ميوه‌هايي که بافت سفت دارند مانند گلابي و سيب مصرف کنند چرا که اين ميوه‌ها داراي فيبر هستند و مصرف آن باعث مي شود که اين افراد خيلي زود احساس سيري کنند و ميل‌شان به غذا کم شود.

 
خواص ميوه ها و سبزيجات خام

بيماراني که داراي اختلالات دستگاه گوارش هستند در مصرف ميوه و سبزيجات بايد دقت کنند. همچنين بيماراني که داراي التهاب روده، زخم روده و زخم معده هستند نبايد از ميوه‌ها به صورت خام مصرف کنند، زيرا بيماري آنها بدتر مي‌شود و بايد ميوه‌ها را به صورت کمپوت و پخته شده مصرف کنند.
ميوه‌ها را چه وقت بخوريم؟
ميوه‌ها را چه وقت بخوريم؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.