فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

به گزارش سرویس اجتماعی  عصرهامون  ،بخشدار لادیز در گفت و گو لا خبرنگار  لادیز  اظهار کرد: دانه ای گیاهی با مغز روغنی است و عمر درختان بنه لادیز 1500 سال به بالاست که در مناطق مختلف کوه یافت می شود  و از مقاومت بالایی برخوردار است.
احسان الله ریگی افزود: درخت بنه در مناطق خشک و نیمه خشک رشد کرده و مصارف دارویی و صنعتی گسترده ای  دارد، صمغ بنه مصارف دارویی و صنعتی زیادی داشته و از میوه آن به عنوان گیاه دارویی استفاده می شود، در واقع از تنه ی آن  صمغی خارج می شود که به آن سقز یا آدامس کوهی می گویند و در درمان بسیاری از بیماری های عفونی استفاده می شود.



وی خاطر نشان کرد: گیاه بنه مقوی کبد و طحال و دارویی مسکن برای  سرفه و خفقان، درد کمر، درد پشت و درد قولنج می باشد و ضماد بنه در درمان ورم ها و زخم های سخت به کار می رود و بسیاری از افراد کهنسال و قدیمی از این گیاه برای درمان یرقان، اخلاط سینه، کم خونی و بیماری های کبدی استفاده می کنند.
ریگی تصریح کرد: صمغ درخت بنه به هضم غذا کمک می‌کند و جویدن آن مقوی معده می باشد و در درمان سنگ کلیه نیز بسار موثر است و افراد مسن  معتقدند که مصرف این میوه طبیعی خاصیت زیادی برای رفع بیماری معده دارد.



وی افزود: زنان بلوچ از دانه بنه برای پخت غذاهای محلی و خورشت بنه استفاده می کنند و میوه درخت بنه را کوبیده و با آن غذای بنه‌ درست مى‌کنند، همچنین بنه به عنوان آجیل زینت بخش مجالس میهمانی مردم بلوچ است.
بخشدار لادیز تاکید کرد: شیره درختان بنه خواص دارویی زیادی دارد و برای رفع بسیاری از امراض مانند کم‌خونی، درمان اسهال‌های ساده، کمر درد و دردهای مفصلی، پاک کردن کبد و رفع سردرد، تقویت مو، صاف شدن صدا، بیماری لقوه و فلج، یرقان، تقویت اعصاب، دفع سنگ‌های ریز کلیه، رفع اخلاط سینه و ریه، باز شدن رنگ پوست صورت، از بین بردن ماه گرفتگی، جلوگیری از ترک لب، درمان شب کوری، رفع نرمی استخوان استفاده می‌شود.





 "بنه" گیاهی معجزه گر و ثروتی پنهان در عرصه پزشکی
 "بنه" گیاهی معجزه گر و ثروتی پنهان در عرصه پزشکی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.