فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

اکوفارس: میوه و سبزی که میتوانید از پوست کندن آن ها چشم پوشی کرد:


میوه و سبزی که میتوانید از پوست کندن آن ها چشم پوشی کرد:

1-سیب زمینی


ما همواره برای استفاده از سیب زمینی در تهیه ی پوره ، در سالاد یا همراه با غذا آن را  پوست می کنیم اما این شیوه ی خوبی نیست ، چرا که حدود 20% ارزش غذایی سیب زمینی از جمله ویتامین c و مواد معدنی و همینطور بخش اعظمی از فیبر در پوست ان نهفته  است .
کافیست سیب زمینی و مخصوصا حفره های آن را کاملا بشویید تا از پسماندهای خاک عاری باشند و بعد مصرف کنید

2- بادمجان

پوست بادمجان حاوی آنتی اکسیدان خاصی به نام nusunin است که می تواند مانع از آسیب های سلولی ناشی از  پیری یا بیماری باشد . پس بادمجان را با پوست مصرف کنید .

3- خیار

پوست خیار (مخصوصا پوست های سبز تیره) مملو از آنتی اکسیدان و فیبر است که برای رفع یبوست بسیار مفید است .

4-هویج

هیچ دلیلی برای استفاده نکردن از هویج با پوست وجود ندارد مخصوصا که بخش اعظم آنتی اکسیدان هویج در پوست آن است ، به این شرط که به خوبی شسته و ضدعفونی شده باشد.

5- هویج سفید

هویج سفید هم مثل پسر عموی نارنجی خود حاوی مقدار زیادی انتی اکسیدان در پوست خود می باشد .

6- سیب

اغلب برای خوردن سیب آن را پوست می کنیم چون معتقدیم هضم پوست سیب سخت است اما در حقیقت پوست سیب حاوی مقدار زیادی فیبر است که به هضم کمک می کند . پوست سیب حاوی مقدار زیادی ویتامین C و عوامل ضد سرطان است . بنابراین سعی کنیم برای استفاده از این مواد ضدسرطان سیب را با پوست مصرف کنیم .

7- سیب زمینی شیرین

پوست سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین C ، پتاسیم و بتاکاروتن می باشد.

منبع:پارسینه

7 میوه و سبزی که میتوانید از پوست کندن آن ها چشم پوشی کرد
7 میوه و سبزی که میتوانید از پوست کندن آن ها چشم پوشی کرد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.