فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آقای اسماعیل بنیادی باغدار خوش ذوق خویی در ابتدا با کاشت یک شاخه از انگور فرنگی با راهنمایی کارشناسان کشاورزی موفق شد پس از4 سال تحقیق و پژوهش به روش قلمه زنی این محصول باغی و گیاه دارویی را به تولید انبوه برساند.

مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: انگور فرنگی ازجمله محصولات باغی و مقاوم در برابر خشکی است و تاکنون تکثیر آن در کشور انجام نشده است.

زینال زاده افزود: این گیاه خودرو است و در مناطق مرکزی و شمال اروپا رشد می کند.

وی تصریح کرد: این باغدار خویی موفق به تکثیر 4 هزار اصله نهال این گیاه دارویی در سالجاری شده است و امکان افزایش تکثیر آن تا 10 هزار اصله نیز وجود دارد.

خنگ کنندگی، ملین بودن، مسکن سردرد، تسکین دهنده رماتیسم، دافع سنگ کلیه و درمان نقرس و ورم مفاصل از جمله خواص های درمانی انگور فرنگی است.

تکثیر انگور فرنگی برای نخستین بار در خوی
تکثیر انگور فرنگی برای نخستین بار در خوی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.