فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: 450نوع گیاه دارویی در گیلان می‌روید.


به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، «حبیب جهانساز»، گفت:‌ 1822 گونه گیاهی در گیلان شناسایی شده است و 450 گونه از این گیاهان از نوع دارویی است.

«حبیب جهانساز» ادامه داد: گل گاوزبان از مهم‌ترین گونه گیاه دارویی است که در گیلان کشت می‌شود و اغلب گیاهان دارویی به‌صورت خودرو در مناطق کوهستانی گیلان می‌روید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان این‌که در 700 هکتار از زمین‌های کوهستانی اشکورات رودسر گل ‌گاوزبان کشت می‌شود، گفت: گیلان از نظر کشت این گیاه دارویی رتبه اول ایران را دارد.

جهانساز با اشاره به نبود صنایع بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی در گیلان، خاطرنشان کرد: در زمان کنونی گیاهان دارویی به‌صورت فله‌ای از گیلان خارج و در استان‌های دیگر فرآوری و بسته‌بندی می‌شود.

گل گاوزبان، زعفران، کاکوتی، گزنه،گل ختمی و گون از مهم‌ترین گیاهان دارویی است که در گیلان می‌رویند.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.