فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

در ایران دو گونه بومادران زرد و بومادران سفید وجود دارد. نوع سفید آن بیشتر خاصیت دارویی و بومادران زرد خاصیت ضدحشره دارد. همچنین زیاده‌روی در خوردن بومادران، موجب سردرد و سرگیجه می‌شود.


به گزارش تسنیم, یوسف اصغری مدرس و محقق طب سنتی درباره گیاه بومادران اظهار کرد: بومادران دارای مزاج گرم و خشک است.
  مصرف بومادران لخته‌های خون در رگ‌ها را از بین می‌برد و از ایجاد لخته در رگ‌ها جلوگیری می‌کند، لذا برای جلوگیری از سکته، داروی مناسبی است.


مردانی که عرق بدبو دارند، عرق یا دمنوش بومادران مصرف کنند، بوی بد عرق از بین می‌رود. در بیماری‌های سخت مانند  سرطان، مصرف دمنوش این گیاه باعث بهبود حال بیمار و جلوگیری از گسترش عوامل بیماری می‌شود.


دمنوش آن به‌تنهایی و یا همراه مریم‌گلی، دردهای قاعدگی را تسکین می‌دهد. برای درمان زخم معده و اثنی‌عشر و روده مفید است، همچنین دمنوش و بخور آن، برای درمان  زکام و سرماخوردگی و سینوزیت است.
بومادران سنگریزه‌های کلیه و مجاری ادرار را دفع می‌کند. قاعده‌آور و مدر است.ضد انگل ژیاردیاست و برای رفع سرگیجه و بی‌خوابی و تشنج دمنوش آن مفید است.شست وشو با جوشانده بومادران به‌منظور درمان زخم سر سینه  و شقاق مفید است، همچنین زیاده‌روی در خوردن بومادران موجب سردرد و سرگیجه می شود و برای کلیه مضر است.


منبع: روزنامه خراسان

خواص گیاه بومادران
خواص گیاه بومادران

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.