فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

خبرگزاري آريا- شاه‌پسند مشکلاتي از قبيل نفخ و احساس سنگيني را برطرف کرده و به بهبود عملکرد کبد کمک مي‌کند. اين گياه براي برطرف کردن حالت تهوع و يا استفراغ نيز مفيد است.

  شاه پسند نام گونه اي از گياهان است که براي درمان بي خوابي، مشکلات گوارشي و درمان آنفلونزا مورد استفاده قرار مي گيرد.

 گياه شاه‌پسند جزو گياهاني است که براي رفع مشکلاتي مانند بي‌خوابي، مشکلات گوارشي، کمردرد، تب و غيره موثر عمل مي‌کند.

 در هزارتوي طبيعت گياهاني وجود دارند با خواص درماني فوق‌العاده که بدون تحميل هزينه‌هاي سنگين خدمت زيادي به سلامتي مي‌رسانند.

 گياه شاه‌پسند نيز جزو گياهاني است که براي رفع مشکلاتي مانند بي‌خوابي، مشکلات گوارشي، کمردرد، تب و غيره موثر عمل مي‌کند. در اين مطلب گلچيني از خواص اين گياه را بازگو مي‌کنيم. لطفاً با ما باشيد.

 1- شاه‌پسند براي رفع مشکلات گوارشي

شاه‌پسند مشکلاتي از قبيل نفخ و احساس سنگيني را برطرف کرده و به بهبود عملکرد کبد کمک مي‌کند. اين گياه براي برطرف کردن حالت تهوع و يا استفراغ نيز مفيد است.

 روش مصرف

يک ساشه از اين گياه (معادل حدود يک قاشق غذاخوري) را در يک فنجان آب جوش ريخته و اجازه دهيد به مدت 10 دقيقه دم بکشد. مي‌توانيد روزانه تا 2 فنجان از اين دمنوش را بعد از وعده‌هاي اصلي ميل کنيد.

 همچنين مي‌توانيد 2 قطره از روغن گياهي يا همان افشره‌ي خوراکي اين گياه را در يک قاشق غذاخوري روغن زيتون يا عسل چکانده و در دهان بگذاريد. بهتر است اين کار را بعد از غذا، يا صبح به صورت ناشتا و يا هر زماني که به مشکل بر مي‌خوريد انجام دهيد.

 توجه داشته باشيد که مصرف روغن گياهي براي خانم‌هاي باردار و شيرده مورد منع مصرف دارد. بچه‌هاي کوچک و همچنين خانم‌هايي که در چهار ماهه‌ي اول بارداري هستند نبايد از روغن‌هاي گياهي خوراکي استفاده کنند.

 2- شاه‌پسند براي خواب راحت

 

شاه‌پسند آرامبخش است و باعث خواب راحت مي‌شود.

 

روش استفاده

50 گرم برگ و گل شاه‌پسند را در يک ليتر آب سرد بريزيد و بگذاريد تا بجوشد. سپس زير شعله را خاموش کرده و اجازه دهيد به مدت 10 دقيقه دم بکشد. محلول را صاف کنيد. اگر بي‌خوابي‌تان با تب و يا گلو درد همراه است توصيه مي‌کنيم به مدت يک هفته هر شب يک ساعت قبل از خواب از اين دمنوش ميل کنيد.

 

اگر بي‌خوابي‌تان مربوط به استرس و تنش‌هاي روحي است به مدت 2 تا 3 هفته هر شب يک ساعت قبل از خواب 1 فنجان از آن نوش جان کنيد. توجه داشته باشيد اگر بيخوابي منشأ روحي داشته باشد يعني اگر استرس و فشارهاي روحي بي‌خوابتان کرده است مي‌توانيد از حمام شاه‌پسند نيز استفاده‌ي لازم را ببريد.

 

براي اين کار لازم است 200 گرم برگ و گل شاه‌پسند را در يک ليتر آب به مدت 10 دقيقه بجوشانيد و محلول را صاف کرده و به آب وان اضافه کنيد. توجه داشته باشيد که استفاده از اين گياه براي خانم‌هاي باردار توصيه نمي‌شود.

 

3- شاه‌پسند براي داشتن نفس خوشبو

 

شاه‌پسند معطر براي برطرف کردن بوي بد دهان موثر است.

 

روش مصرف

يک قطره روغن گياهي (افشره‌ي خوراکي) شاه‌پسند را روي يک حبه قند چکانده و در دهانتان بگذاريد. البته اگر باردار هستيد به خصوص در چهار ماه اول بارداري نبايد از اين روغن‌هاي گياهي استفاده کنيد. همچنين حواستان باشد استفاده از اين روغن‌هاي گياهي براي بچه‌هاي کوچک نيز مورد منع مصرف دارد.

 

4- شاه‌پسند براي مقابله با آنفلوانزا

گياه شاه‌پسند براي رفع آنفلوانزا موثر است. چون حاوي ترکيباتي است که باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و با تب و التهاب‌هاي بدن مقابله مي‌کند. در نتيجه گلو درد را نيز از بين مي‌برد.

 

روش استفاده

1.5 گرم گياه خشک شاه‌پسند را با 1 فنجان آب جوش به مدت 10 دقيقه دم کنيد. مي‌توانيد به مدت يک هفته روزانه 2 فنجان از اين دم کرده نوش جان کنيد. توجه داشته باشيد که مصرف شاه‌پسند براي خانم‌هاي باردار توصيه نمي‌شود.

 

5- شاه‌پسند آرام‌بخش است

شاه‌پسند براي مقابله با استرس و اضطراب فوق‌العاده است. مي‌توانيد زماني که تحت فشارهاي روحي رواني هستيد و يا بي‌خوابي به سرتان ميزند از آن استفاده کنيد.

 

روش مصرف

2 تا 3 قاشق غذاخوري شاه‌پسند خشک را در يک ليتر آب جوش ريخته و به مدت 10 دقيقه دم کنيد. مي‌توانيد به مدت 10 روز، روزانه دو فنجان از اين دمنوش ميل کنيد.

 

6- شاه‌پسند براي مقابله با کمردرد و روماتيسم

گياه شاه‌پسند خواص ضدالتهابي دارد و براي تسکين دردهاي روماتيسم و کمردرد مفيد است.

 

روش مصرف

دو مشت گياه شاه‌پسند را خرد کنيد و در يک فنجان سرکه سيب به مدت 10 دقيقه بجوشانيد. ترکيب را در يک پارچه تميز پهن کرده و شب‌ها به مدت 15 دقيقه روي مناطق دردناک بگذاريد. بهتر است مرهمتان تا حدامکان گرم باشد.

 

7- شاه‌پسند براي بهبود خراش‌ها و ترک‌هاي پوست

شاه‌پسند گياهي با خواص نرم‌کنندگي است که باعث بهبود جاي زخم شده و تسکين دهنده است. براي همين هم به درمان ترک‌خوردگي و خراش‌ها و جراحات سطحي کمک مي‌کند.

 

روش مصرف

يک مشت گياه شاه‌پسند خشک را در يک فنجان کوچک آب جوش ريخته و به مدت 10 دقيقه بجوشانيد. يک گلوله پنبه را به آن آغشته کرده و روزانه دو تا سه مرتبه روي ترک‌خوردگي و خراش‌هاي پوستي بکشيد.

شاه پسند گياهي مفيد براي بدن
شاه پسند گياهي مفيد براي بدن

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.