فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا- مصرف روزانه مخلوط 5گرم پودرخشک ريشه سنبل الطيب و 5 گرم بذر آسياب شده رازيانه به همراه کمي نبات ساييده شده در درمان نفخ، بهبود عملکرد کبد و معده و رفع سردرد مزمن موثر است.

 مصرف روزانه مخلوط 5گرم پودرخشک ريشه سنبل الطيب و 5 گرم بذر آسياب شده رازيانه به همراه کمي نبات ساييده شده در درمان نفخ، بهبود عملکرد کبد و معده و رفع سردرد مزمن موثر است.

 گياه سنبل الطيب براي درمان ميگرن، صرع،  تشنج و درمان اختلالات  يائسگي مفيد مي باشد.

 محقق و پژوهشگر گياهان دارويي با اشاره به خواص و فوايد درماني گياه سنبل الطيب، گفت: اين گياه در کاهش سردردهاي ميگرني موثر بوده و آن را تسکين مي دهد.

 ˈروزبه فرهوديˈ روز چهارشنبه با اشاره به اينکه گياه دارويي سنبل الطيب داراي خواص آرام بخش قوي است، افزود: اين گياه در التيام زخم ها نيز موثر است.

 وي ادامه داد: اين گياه همچنين داراي خواص ضد صرع، ضد تشنج، معرق، ادرارآور، اشتها آور، مقوي قلب است و اختلالات زمان يائسگي، سکسکه هاي مداوم، بي خوابي، خستگي و بيماري هاي عصبي را تسکين مي دهد.

 وي به برخي از روشهاي استفاده از سنبل الطيب اشاره کرد و گفت: براي تهيه دمنوش با کاربرد آرام بخش، ريشه خشک شده سنبل الطيب را شسته و مقداري معين آب جوش به آن اضافه شود و حدود 15 الي 20 دقيقه دم بکشد تا ترکيبات شيميايي آرام بخش اين گياه آزاد شود.

 فرهودي با اشاره به اينکه در صورت تمايل مي توان از 15 گرم سنبل الطيب و 15 گرم گل گاوزبان به همراه يک عدد ليمو عماني براي تهيه دمنوش آرام بخش استفاده کرد، اظهار کرد: نوشيدن اين دمنوش حداقل نيم ساعت قبل از خواب بسيار مفيد و آرام بخش است.

 وي اظهار کرد: مخلوط 10 گرم پودر ريشه خشک اين گياه به همراه 30 گرم گل خشک بابونه در درمان و التيام زخم هاي موضعي نافع است.

 محقق و پژوهشگر گياهان دارويي گفت: همچنين مصرف روزانه مخلوط 5گرم پودرخشک ريشه سنبل الطيب و 5 گرم بذر آسياب شده رازيانه به همراه کمي نبات ساييده شده در درمان نفخ، بهبود عملکرد کبد و معده و رفع سردرد مزمن موثر است.

 

به گفته وي اين گياه براي افرادي که داراي نارسايي کليه هستند مضر است و ازاين افراد خواست پيش از مصرف اين گياه با پزشک معالج خود مشورت کنند.

 

وي افزود: مصرف اين گياه به همراه داروهاي شيميايي آرامش بخش براي نارسايي کليه مي تواند تداخل دارويي ايجاد کند و اين موضوع بايستي با مجوز پزشک معالج صورت گيرد.

 

فرهودي تاکيد کرد: مصرف بي رويه اين گياه عوارض جانبي دارد و مصرف بيش از حد آن توصيه نمي شود و حداکثر ميزان استفاده از دمنوش اين گياه 4 شب در هفته و به همراه گل گاوزبان است.

 

وي گفت: اين گياه دور از آفتاب و در جاي خنک نگهداري شود و با توجه به اينکه ريشه اين گياه براي درمان زخم و تهيه دمنوش استفاده مي شود قبل از مصرف کاملا شسته شود.

خواص درماني و طبي گياه سنبل الطيب
خواص درماني و طبي گياه سنبل الطيب

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.