٢٣/١٢/١٤٤١ --- 8/13/2020 --- ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد امروز
 
پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاه، باغبانی و فضای سبز
Signup  Login  صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | لیست گیاهان  | تماس با ما  | RSS  | درباره ما
لینک های اصلی
جستجو  
آخرین مطالب
فوت و فن باغبانی امروز
تاثیر آبیاری بر میوه درخت سیب
تصویر روز
طراحی و اجرای فضای سبز
طراحی و اجرای فضای سبز
آمار بازدید سایت
بازدید کننده آنلاین :  136  نفر
بازدید امروز :  20747  بازدید
بازدید دیروز :  21437  بازدید
تبلیغات متفرقه
تلگرام نارگیل
گیاهان دارویی >> گزنه و فواید بي نظيرش
 

گزنه و فواید بي نظيرش

 
خبرگزاري آريا- گزنه يکي از گياهان مناسب براي رفع کم خوني و کمبود آهن است. اگر از کم خوني مزمن رنج مي بريد بهتر است از اين گياه بيشتر استفاده کنيد.

گزنه و خواص بي نظيرش

گزنه يکي از گياهان مناسب براي رفع کم خوني و کمبود آهن است. اگر از کم خوني مزمن رنج مي بريد بهتر است از اين گياه بيشتر استفاده کنيد.

 چگونه مي‌توان از آهن گزنه استفاده کرد؟
براي رسيدن به نتيجه‌ي سريع و دلخواه، کم‌خوني‌تان را با گزنه درمان کنيد. که هم طبيعي است و هم خيلي زود نتيجه را مي‌بينيد. مي‌توانيد به مدت چند هفته روزانه برگ تازه‌ي گزنه مصرف کنيد. به اين ترتيب که دمنوش گزنه درست کنيد. برگ‌هاي تازه يا خشک گزنه را در آب جوش بريزيد و بگذاريد به مدت 10 تا 15 دقيقه دم بکشد. مي‌توانيد از پودر گزنه هم استفاده کنيد. توجه داشته باشيد که کپسول‌هاي گزنه نيز در عطاري‌ها يا داروخانه‌ها وجود دارد که مي‌توانيد از آن استفاده کنيد.

 

 چگونه مي‌توان آهن بيشتري جذب کرد؟
اول از همه بدانيد که گياه گزنه و برخي از جلبک‌ها سرشار از آهن هستند. احتمالاً حتي فکرش را هم نمي‌کرديد که اين گياه به ظاهر خشن منبع فوق‌العاده‌ي آهن باشد. براي اينکه بتوانيد آهن موجود در سبزيجات را به خوبي جذب کنيد بايد آن‌ها را با ويتامين C مصرف کنيد تا بيشتر جذب بدن شود. مزيت برتر گزنه اين است که اين گياه سرشار از آهن و هم زمان ويتامين C مي‌باشد. بر خلاف مثلاً عدس که آهن دارد اما فاقد ويتامين C است.

 

گوشت قرمز نيز سرشار از آهن است اما مصرف زياد آن مي‌تواند به سلامتي و همچنين جيبتان آسيب برساند. علاوه بر اين بيشتر خانم‌هايي که گوشت هم مي‌خورند باز با کم‌خوني مواجه‌اند. معمولاً برنامه‌ي غذايي روزانه‌ي اکثر ما فاقد ميوه‌هاي صدفي مانند بادام مي‌باشد که حاوي آهن است. اما بايد بدانيد دانه‌ي کنجد يا سويا نيز به اندازه‌ي جگر آهن دارد. اما مشکل اين است که آهن اين دانه‌هاي گياهي کمتر جذب مي‌شود. جعفري، غلات کامل مانند گندم سياه يا چاودار و ارزن، حبوبات مانند عدس، تخمه‌ي آفتاب‌گردان و غيره نيز از منابع غير حيواني خوب آهن محسوب مي‌شوند.

 

علائم کم‌خوني چيست؟
* خستگي زياد
* کاهش تمرکز
* نفس‌نفس زدن
* رنگ و روي پريده
* موها و ناخن‌هاي ضعيف و شکننده
* ضعف بدني در برابر بيماري‌ها
در واقع خستگي و کم‌خوني از نتايج کمبود آهن هستند.

 

 کم‌خوني از چه چيزي ناشي مي‌شود؟
معمولاً کمبود آهن بيشتر به دليل عدم دريافت آن از طريق مصرف مواد غذايي مناسب ناشي مي‌شود. لازم است که نيازهاي روزانه‌تان به اين ماده‌ي معدني را از طريق مصرف مواد غذايي سرشار از آن که به خوبي هم جذب بدن مي‌شوند تامين کنيد. با اين حال توجه داشته باشيد که کم‌خوني مي‌تواند جزئي يا خيلي جدي باشد که تشخيص آن با پزشک است. در اين صورت نيز لازم است به همراه مواد غذايي از مکمل هم استفاده کنيد. کم‌خوني درجه‌ي «نهاييِ» کمبود آهن است. در اين صورت شما بايد بدنتان را تقويت کنيد و مصرف مواد غذايي سرشار از آهنتان را بالا ببريد.

 

کم‌خوني‌هاي جزيي خطر کمتري دارند اما تبديل به يک امر رايج شده‌اند. در اين صورت احساس خستگي به جانتان مي‌افتد و نمي‌توانيد به درستي روي کار و درستان تمرکز کنيد. اگر در اين مرحله به فکر جبران آهن خود نباشيد امکان دارد وضعيت بدتر شود و دچار کم‌خوني شديد شويد.

 

 چه کساني بيشتر در معرض اين مشکلات قرار مي‌گيرند؟
بيشتر خانم‌ها در معرض کمبود آهن قرار مي‌گيرند به خاطر اينکه هر ماه به دليل عادت ماهانه آهن از دست مي‌دهند که بايد به فکر جبران آن باشند. نوجوانان، خانم‌هايي که خونريزي زياد دارند، خانم‌هاي باردار، زنان شيرده يا خانم‌هاي در آستانه‌ي يائسگي بيشتر در معرض کمبود آهن قرار مي‌گيرند. آهن نقش اساسي در ساخت هموگلوبين‌هاي خون دارند و زماني که خون از طريق خونريزي هدر مي‌رود احتمال کم‌خوني نيز بيشتر مي‌شود.

 

گاهي وقت‌ها خودتان نمي‌توانيد کمبود آهن را تشخيص بدهيد. مطمئن‌ترين روش براي تشخيص اين مشکل آزمايش خون است. اما اگر احساس خستگي زياد مي‌کنيد يا اينکه رنگ و روي‌تان پريده و خسته است احتمال دارد آهن بدنتان کم شده باشد. پس لازم است به پزشک مراجعه کرده و آزمايش خون بدهيد. کم‌خوني نتيجه‌ي سبک زندگي کنوني ما و عدم مصرف مواد غذايي سرشار از آهن است. در بين همه‌ي راه‌هاي طبيعي براي جبران کمبود آهن مصرف گزنه بهتر است. اين گياه که همه جا مي‌رويد نشاط و سرزندگي را به شما هديه داده و همين طور رنگ و رويتان را بهتر مي‌کند.



مطالب این صفحه را پسندیدم
Like
 
برای ثبت نظر و یا پرسش میبایست در سایت عضو باشید و به سیستم وارد شوید . ورود
 
 
فروشگاه اینترنتی نارگیل  
Loading
Loading
Nargil Logo gray

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است
آخرین مطالب :


مقالات پر بازدید :


صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | تماس با ما  | RSS
فهرست گل و گیاه   |  نمایشگاههای گل و گیاه   |  اخبار گل و گیاه   |  مقالات گل و گیاه   |  مؤسسات گل و گیاه
ورود / عضویت