فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: تا کنون 80 درصد محصول از 250 هکتار از زمین های زیرکشت گیاهان دارویی برداشت شده است.
فصل برداشت گیاهان دارویی از فروردین آغازشده است و تا آخر خرداد ادامه دارد.
مسعود گرگیج افزود: به علت استقبال کشاورزان از کشت گیاهان دارویی، وجود بازار مناسب و زمین های مستعد برای کشت گیاهان دارویی تولید امسال نسبت به پارسال5 درصد افزایش دارد.


آویشن، شیرین بیان، زیره سیاه، خاکشیر، مورتلخ و شیرین، کلپوره و مورد از گیاهان دارویی کشت شده در هرمزگان است.
شهرستان های رودان،میناب،بشاگرد،حاجی آباد،بندرعباس و بستک از مناطق کشت گیاهان دارویی در استان هرمزگان است.
وی نبودصنایع بسته بندی را ازمهمترین مشکلات بخش گیاهان داوریی اعلام کرد و گفت: گیاهان دارویی بصورت فله ای به خارج ازکشورصادر می شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود:گیاهان دارویی هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ژاپن، آلمان، انگلیس، سوئد، اسپانیا، تایوان، سنگاپور، روسیه، چین، هلند و بلژیک صادر می شود.
برگ، ساقه، میوه، بذ، ریشه، شیرابه، و صمغ از مهمترین قسمت های گیاهان دارویی است که برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود.
بیش از 8 هزار گونه گیاهی در کشوروجود دارد که حدود 10 درصد آن در هرمزگان می روید.
رویشگاه های طبیعی گیاهان دارویی نیز جنگل های مانگرو ،تپه های شنی ، دامنه کوهها،آبراهه ها ،چشمه ها و مناطق مرطوب و زمین های شور است.
در هرمزگان بیش از 850 گونه گیاه دارویی وجود دارد که در 250 هزار هکتار رویشگاه گیاهان دارویی دردشت ها ،دامنه ها و ارتفاعات پراکنده است که 292 گونه آن دارویی هستند.
گیاه دارویی مور خوش که در ارتفاعات هرمزگان می روید درکشورمنحصر بفرد است.
حدود 2 هزار نفر در هرمزگان از راه برداشت و فروش گیاهان دارویی به عطاری ها و مراکز دارو سازی سراسر کشور امرار معاش می کنند.
تولید 2 هزار تن گیاه دارویی در هرمزگان
تولید 2 هزار تن گیاه دارویی در هرمزگان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.