فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

اقتصاد > قیمت‌ها- نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه کشور تأکید کرد: هرچه مصرف گل در کشور افزایش یابد قیمت آن نیز کمتر می‌شود اما معمولا در کشورمان مصرف‌کنندگان تنها در ایام خاص به خرید گل می‌پردازند.

غلامحسین سلطان‌محمدی با بیان اینکه امسال زمان صادرات گل و گیاه با ماه‌های محرم و صفر تلاقی پیدا کرده است، افزود: باید با همکاری تولیدکنندگان و این اتحادیه سعی کنیم در ایامی همچون محرم و صفر که میزان مصرف گل در کشور به‌شدت کاهش می‌یابد، با صادرات گل و گیاه جلوی خسارات تولیدکنندگان این بخش را بگیریم.

وی با بیان اینکه امسال حدود 2 میلیارد شاخه گل و گیاه در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: در ایام عید و مناسبت‌هایی که در ماه‌های اخیر داشته‌ایم و ایام حج و همچنین به‌دلیل سرمای هوا 20 درصد از گل‌های تولیدی در کشورمان با اندکی کاهش تولید مواجه شده و 50‌درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

وی افزود: البته با وجود این کاهش تولید، به‌قدری  میزان عرضه گل در بازار بالاست که هرچقدر این محصولات را بخرند، همچنان گل موجود است. 

هر چند در برخی ایام مناسبتی همچون عید غدیر و قربان مصرف و قیمت گل افزایش می‌یابد اما در ماه‌های محرم و صفر به‌قدری مصرف گل پایین می‌آید که نه‌تنها  به میزان این افزایش قیمت‌ بلکه حتی بیشتر از آن قیمت‌ها کاهش یافته و تولیدکنندگان متضرر می‌شوند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.