فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی از تولید 100 تن گل محمدی در باغات این استان خبر داد.

محمد علی شریکیان در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌ شمالی، با اشاره به اینکه سطح باغات گل محمدی در این استان 96 هکتار است، افزود: از این سطح 45 هکتار به مرحله باروری رسیده‌اند.


وی در پاسخ به این سوال که محصولات برداشت شده برای امر فرآوری به کدام استان صادر می‌شود، ادامه داد: کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان جاجرم راه اندازی شده است و گل‌های برداشت شده برای امر فرآوری به این شهرستان صادر می‌شوند.

شریکیان با بیان اینکه گل محمدی یکی از گیاهان مقاوم به سرما و کم آب طلب است، گفت: طی سال جاری بیش از 72 هزار قلمه از این گیاه به صورت یارانه برای توسعه باغات گل محمدی به باغداران اختصاص یافت.

به گفته وی سطح زیرکشت باغات گل محمدی در استان 100 درصد افزایش یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در هر درختچه از این گیاه می‌توان دو تا دو و نیم کیلوگرم گل محمدی برداشت کرد.

وی افزود: علاوه بر آن بوته گل محمدی تا چهار سال بارور است و بعد از آن می‌توان بوته را کف زنی کرد و بعد از آن شاخه‌های جوان رشد می‌کند.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.