فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

دولت بهار: درختانی که می‌رفت تا روزی مردم زیر سایه آنها لحظه‌ای بیارامند، اسید تیشه به ریشه‌شان زد.

این شعر نشان از حس عاطفی ذاتی انسان‌ها به پرورش گل و گیاه و کاشت درخت دارد، درختانی که با مهر می‌کارند، به پایش آب می‌پاشند، قد کشیدنش را نظاره کرده و ثمره دادنش را انتظار می‌کشند تا روزی در سایه‌اش اندکی بیارامند.


هفته گذشته در شهرستان زابل، عده‌ای در راستای ایجاد فضای سبز در خیابان شهید باقری شهر زابل اقدام به کاشت نهال می‌کنند اما چند روز بعد عده‌ای دیگر به جای آب پاشیدن به ریشه آنها، در اقدامی ناباورانه با پاشیدن اسید به ریشه این درختان برای همیشه حیات را از درختانی که می‌رفت تا روزی سایه‌اش باعث آسایش مردم باشد، گرفتند.

سید باقر حسینی نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف این اقدام را بسیار ناپسند عنوان کرد و گفت: فضای سبز در سطح شهر رفاه مردم ایجاد می‌شود و این کار زشت و بدور از انسانیت بوده است.

هوشنگ ناظری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل نیز به خبرنگاران اظهار کرد: تعدادی از افرادی که در چند روز گذشته اقدام به اسیدپاشی در پای نهال‌های درختان این شهر کرده بودند با شناسایی از طریق دوربین‌های مداربسته تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب زابل نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها خبر از دستگیری عاملان این اقدام داد و گفت: عاملان اسید پاشی اخیر در زابل پس از شناسایی و بازجویی به عنوان عوامل اصلی اسید پاشی درختان در این شهرستان دستگیر شدند.

ابوالفضل نجفی بیان کرد: این متهمان دستگیر شده اعتراف کردند که این اقدام به دستور مافوق آنها که یکی از مدیران دخیل در خدمات شهری شهرداری زابل است صورت گرفته که در این راستا مدیر مربوطه جلب و تحقیق از وی ادامه دارد.

نجفی افزود: هر سه نفر متهم در اسید پاشی با قرار وثیقه آزاد هستند.

***واقعا عاملان این واقعه دلخراش چگونه راضی شده‌اند حیات درختان را به  مخاطره بیندازند؟!

اذهان عمومی منتظر هستند تا دلایل و علت واقعی این ماجرا که عامل تحریک این افراد برای انجام چنین اقدامی شده را بدانند.

درختانی که اسید ریشه‌هایشان را خشکاند
درختانی که اسید ریشه‌هایشان را خشکاند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.