فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

کرفس در کنار اینکه بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن اصولی محسوب می‌شود خواص دارویی و سلامتی نیز دارد،

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،کرفس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی همچون اسیدهای فنلی، فلانوئیدها، فلاون و فیتواسترول و ویتامین‌های K، B2، B6، C و A و مواد معدنی پتاسیم و فولات است. فیبر موجود در کرفس از پرخوری جلوگیری کرده و لاغرتان می‌کند، به طوری که در هر 100 گرم کرفس حدود 1.6 گرم فیبر وجود دارد.
مصرف منظم کرفس سبب تقویت دستگاه گوارش  و سیستم قلبی عروقی می‌شود. علاوه بر این، دانه‌های این گیاه خواص دارویی دارد و نوعی تسکین‌دهنده درد محسوب می‌شود. بررسی‌ها نشان داده است کرفس بعد از پخته شدن و جوشیدن مانند مواد دیگر همه مواد مغذی خود را از دست نمی‌دهد و حدود 80 درصد از آن را حفظ می‌کند. 
کرفس بهترین دارو برای کاهش فشار خون، تقویت دید چشم، بهبود سیستم ایمنی بدن و درمان درد مفاصل و سرشار از خواص ضد پیری و ضد سرطانی است.
به منظور کاهش وزن سریع می‌توانید از کرفس خام استفاده کنید به طوری که آب کرفس را روزانه به طور ناشتا مصرف کنید. اگر از طعم آن خوشتان نمی‌آید کمی آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. با نوشیدن یک لیوان آب کرفس کالری کمی به بدن خود می‌رسانید و در طول روز نیز به علت احساس سیری پرخوری نمی‌کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.