فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

سیر با طبیعت گرم و خشک، یکی از قدیمی ترین گیاهان غذایی و دارویی است.

به گزارش  قدس آنلاین ،شادی مددی کارشناس تغذیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با خواص سیر گفت: این گیاه دارویی برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها استفاده می شود؛ ترکیبات گوگردی موجود در سیر  به آن خاصیت ضد عفونی کننده، ضد میکروب و ضد ویروسی می دهد به همین دلیل سیر به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به شمار می رود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین خواص سیر که امروزه از نظر تغذیه مورد توجه قرار گرفته، اثر پایین آورنده چربی و کلسترول خون است، افزود: این گیاه با جلوگیری از تنگ شدن عروق باعث پایین آمدن درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته می شود.
مددی در رابطه با خواص دیگر این گیاه ادامه داد: چسبندگی پلاکت‌ها از عوامل بیماری های قلبی و تصلب شرایین است، ترکیبات موجود در سیر می تواند با کاهش غلظت خون از چسبندگی پلاکت ها جلوگیری کرده و خطر ابتلا به این بیماریها را کاهش دهد.
این کارشناس تغذیه تصریح کرد: سیر می تواند داروی مناسبی برای کاهش فشار خون باشد، افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند در کنار سایر درمان های طبیعی خود تحت نظر پزشک متخصص، از آن استفاده کنند؛ تحقیقات نشان داده افرادی که سیر را به طور مداوم مصرف می کنند با گذشت سه ماه با کاهش 10 درصدی فشار خون روبه رو می‌شوند.
مددی عنوان کرد: سیر دارای ویتامین های B  و C است و خوردن آن برای بیماران مبتلا به نقرس و روماتیسم بسیار مفید است؛ همچنین  وجود ترکیبی به نام آلیسین در این گیاه باعث خاصیت ضد سرطانی آن می شود.
وی یادآور شد: سیر با وجود اینکه خواص بسیاری دارد اما می تواند مشکل زا نیز باشد؛ مصرف بیش از حد آن می تواند در بعضی افراد موجب سردرد و ضعف در قدرت بینایی شود؛ مادران شیرده از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند زیرا موجب تغییر مزه شیر آنها شده و ممکن است نوزاد از خوردن شیر صرف نظر کند.
شگفت آورترین گیاه دارویی
شگفت آورترین گیاه دارویی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.