فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

 پژوهشگران دانشگاه تگزاس می‌گویند مصرف چهار تا پنج عدد آلوبرقانی خشک در روز می‌تواند تا حدود ۲۰ درصد استخوان‌ها را مستحکمتر کند.



به گزارش  سلامت آنلاین، آلو برقانی خشک یکی از آن محصولات سالم و طبیعی است که شاید بیش از هرچیز خواص درمانی‌اش در رفع یبوست مشهور باشد. اما ظاهرا دانشمندان اخیرا توانسته‌اند خاصیت بسیار مهم دیگری را برای این آلوی خشک پیدا کنند.

به گزارش پریونشن، مطالعه‌ای که اخیرا در دانشگاه «تگزاس‌ای‌اند‌اِم» انجام شده نشان می‌دهد آلو برقانی خشک می‌تواند نقش مهمی در تقویت استخوان‌های بدن بازی کند.


پژوهشگران در این مطالعه به بررسی اثرات مصرف این میوه خشک در زمینه پیشگیری از ضایعات ناشی از تشعشعات بر استخوان موش‌ها پرداختند. آن‌ها با خوراندن پودر این محصول طبیعی به دسته‌ای از موش‌ها و نیز خوراندن ترکیبی دارویی متشکل از دی‌هیدرولیپوتیک اسید (اسیدی که ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی قوی دارد)، ایبوپروفن، و پنج آنتی‌اکسیدان دیگر به دسته دوم به این نتیجه رسیدند که آلو برقانی خشک بسیار موثر‌تر عمل می‌کند. به‌علاوه، این اثر مثبت تنها به موش‌های در معرض تشعشعات خلاصه نشد بلکه حتی استخوان موش‌هایی که به هیچ وجه در معرض تشعشعات نبودند هم با مصرف آلوی خشک محکمتر و متراکمتر شده بود.


دکتر نانسی ترنر، سرپرست گروه پژوهش، می‌گوید قدرت اثر آلو برقان خشک آنقدر بالا است که سبب شده بافت استخوانی این موش‌ها تقریبا ۲۰ درصد مستحکمتر از قبل شود. البته ترنر و همکارانش هنوز به‌درستی نمی‌دانند که چرا این میوه خشک چنین خاصیتی دارد؛ با این حال، بر این باورند که این خاصیت باید ناشی از وجود ترکیبی از پلی فنول‌هایی در این میوه باشد که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهاب بالایی دارند.


پژوهشگران دانشگاه تگزاس می‌گویند یافته‌هایشان نشان می‌دهد این آلوی خشک به‌ویژه می‌تواند برای فضانوردان، که در ماموریت‌های فضایی در معرض تشعشعات گوناگون قرار دارند، مفید و موثر باشد، اما در عین حال تاکید می‌کنند که همه افراد می‌توانند در رژیم غذایی روزانه‌شان از این میوه خشک استفاده کنند و از خواصش ارزشمندش بهره ببرند. ترنر می‌گوید «افراد بسیاری به آلو برقانی روی خوش نشان نمی‌دهند. آن‌ها درواقع نمی‌دانند که این میوه‌ خشک تا چه اندازه لذیذ و نیز تا چه اندازه برای سلامتشان مفید است.»


پژوهشگران هنوز نمی‌تواند با اطمینان بگوید که چه تعداد آلو برقانی در روز برای تقویت و استحکام استخوان‌ها مناسب و کافی است، ‌ اما با این حال توصیه می‌کنند روزانه چهار پنج آلوی خشک را با فاصله مصرف کنیم.


آلو برقانی بخورید تا استخوا‌‌نهایتان محکمتر شود
آلو برقانی بخورید تا استخوا‌‌نهایتان محکمتر شود

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.