فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  

معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست، طرح‌های بیابان زدایی را از جمله مهم‌ترین عوامل کاهش آلودگی ناشی از گرد و غبار دانست.

محمد رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» ایسنا، با اشاره به کانون‌های انتشار ذرات گرد و غبار، گفت: ریشه اصلی این گرد و غبارها دو دسته خارجی و داخلی هستند.

وی در توضیح منشاء آلودگی‌های خارجی، گفت: این دسته از گرد و غبارها از کشورهای اطراف مانند عراق و سوریه وارد کشور می‌شوند و برای کاهش اینگونه آلودگی‌ها باید از ظرفیت‌ها و معاهدات بین‌المللی در یک برنامه بلندمدت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ریشه اصلی گرد و غبارهای کشور داخلی هستند، ادامه داد: مهم‌ترین اقدام برای کاهش این آلودگی‌ها استفاده از طرح‌های بیابان‌زدایی است که توسط منابع طبیعی انجام می‌شود.

معاون نظارت و پایش سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: جلوگیری از چرای بی‌رویه از اقدامات مهمی است که باعث حفظ پوشش گیاهی می‌شود و از انتشار گرد و غبار در سطح هوا جلوگیری می‌کند.

رستگاری اقداماتی مانند درختکاری و جلوگیری از افزایش بی‌رویه تغییر کاربری اراضی را از عواملی دانست که سبب کاهش آلودگی ناشی از گرد و غبار می‌شود.

وی تاکید کرد: در بعضی مناطق انجام کشت دیم به سطح خاک به دلیل ضعف پتانسیل تولید آسیب وارد می‌کند بنابراین باید دقت کافی برای انتخاب مناطق کشت دیم داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به بازنگری‌های اخیر و اقداماتی که انجام گرفته تالاب‌های کشور در وضعیت مناسبی قرار دارند ولی اگر دچار کم آبی شوند در آلودگی هوای مناطق اطرافشان تاثیرگذار هستند چون خاکی که در زیر تالاب‌ها وجود دارد می‌تواند به کانون گرد و غبار تبدیل شود.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.