فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

باغبانی برای سلامتی بسیار عالی است اما محققان به تازگی دریافتند حتی زندگی کردن در محیطی پر از گل و گیاه می تواند در افزایش طول عمر مؤثر باشد.


به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاپ سانته؛ بر اساس تحقیقات جدید ثابت شده است که افراد علاقمند به کاشت و نگهداری گل و گیاهان بیشتر از دیگران عمر طولانی دارند.

محققان دانشگاه هاروارد در این باره وضعیت 100 هزار خانم آمریکایی را طی 8 سال بررسی کردند. آنها متوجه شدند میزان مرگ و میر در کسانی که در محیط پر از گل ها، گیاهان و درختان زندگی می کنند، 12% کمتر از حد متوسط است.

جالب تر اینکه حتی زندگی کردن در چنین محیط هایی موجب کاهش 41% مرگ و میر ناشی از بیماری های کلیوی می شود که این احتمال در مورد بیماری تنفسی به 34% و انواع سرطان به 13% تقلیل می یابد. همچنین افرادی که روزانه با گل ها و گیاهان ارتباط دارند کمتر دچار افسردگی می شوند و در روابط اجتماعی متعهدتر هستند.

به نظر متخصصان یک درخت بالغ با سن 20 تا 50 سال می تواند اکسیژن مورد نیاز 4 انسان را تامین کند. درختان همچنین با جذب ذرات ریز و مواد سنگین از ما در برابر این مواد محافظت می کنند. حتما از فصل بهار برای بهره مندی از این تاثریات عالی استفاده نمایید!

ترجمه: مریم سادات کاظمی

باغبانی کنید تا صد ساله شوید!
باغبانی کنید تا صد ساله شوید!

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.