فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زمزمه های شروع بحران مگس سفید یا آفت سفید بالک در تهران، اندک اندک به گوش می رسد. برخی اعضای شورای شهر شهرداری هر کار کرده در کنترل این آفت موفق نبوده و البته شهرداری هم می گوید کنترل آفات گیاهی با وزارت جهاد کشاورزی است نه شهرداری.

اینطور که پیداست باز هم توپ حل مشکلات در زمین مسئولان مختلف شهرداری و دولتی شوت می شود. با این وجود شهرداری منطقه 20 تهران (ری) اعلام کرده توانسته با طرحهای مبارزه با آفات، سفید بالک را کنترل می کند.


در این رابطه معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از اجرای طرح های مبارزه و کنترل آفات و بیماری های گیاهان فضای سبز در این منطقه جنوبی خبرداد.

سعید شیرازی گفت: با افزایش دمای هوا فعالیت آفات و شیوع بیماری های گیاهی آغاز می شود که به منظور کنترل این امر، تمهیدات لازم گیاهپزشکی برای حفظ درختان و فضای سبز شهری پیش بینی شده است.

شیرازی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداشت فضاهای سبز به اندازه توسعه آن اهمیت دارد، گفت: برای کنترل آفات به ویژه سفیدبالک ها و سوسک های برگ خوار نارون، تاکنون بیش از 6 هزار کارت و 3 هزار متر نوار زرد رنگ در بوستان ها و قطعه های فضای سبزشهری استفاده شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

او به بررسی ادوات آبشویی نواحی 6 گانه این منطقه اشاره کرد و گفت: به جهت خطرات استفاده از سموم شیمیایی، بخشی از آفات گیاهان از طریق آبشویی دفع می شوند که تمهیدات لازم برای این اقدام تدارک دیده شده است.

شیرازی گفت: طرح مبارزه با آفات در فضاهای سبز محورهای فدائیان اسلام، کمیل، بسیج، امام حسین(ع) و بزرگراه شهید کریمی به صورت کامل انجام شده و تا یک ماه آینده تمامی عرصه های گیاهی را پوشش خواهد داد.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه نیز آماده پاسخگوی سوال های شهروندان است گفت: علاقه مندان می توانند برای اطلاع از نحوه مبارزه با آفات گیاهان خانگی و درختان منازلشان با این مرکز تماس بگیرند و یا به صورت حضوری مراجعه کنند.

آفت سفید بالک در جنوب تهران کنترل شد؟
آفت سفید بالک در جنوب تهران کنترل شد؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.