فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

تبریز- کارشناس گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی گفت: ریشه گیاه باباآدم خاصیت سرد و خشک داشته و دارای خواص درمانی متعدد از جمله بر طرف کننده جوش های صورت است.



مهدی قنبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این گیاه در معالجه ذات الریه، درمان سرما خوردگی، تب حاصل از مخملک، یبوست، کچلی، کم خونی و رنگ پریدگی به خاطر وجود آهن، نقرس، آرتروز، رماتیسم، آرام کردن درد سیاتیک، برطرف کردن کمر درد و دفع ورم کلیه و معالجه زخم­ها و التیام جراحات کاربرد دارد.

وی یادآورشد: کسانی که میل زیادی به خوردن شیرینی و شکر دارند اگر صبح ناشتا از دم کرده این گیاه بنوشند به زودی این عادت رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: این گیاه ادرار آور، معرق، تمیزکننده سیستم لنفی، درمان اگزما، ترمیم کننده زخم­ها، از بین برنده تورم، تقویت کننده بدن، درمان کننده سرگیجه و رماتیسم، تنظیم کننده قند خون، معالجه کننده سرخک، ضدعفونی کننده، از بین برنده کرم معده و روده، درمان کننده ناراحتی­های ریه و گلو و تصفیه کننده خون است.

قنبری در خصوص نحوه مصرف این گیاه گفت: پس از خارج کردن ریشه بابا آدم از خاک آن را به خوبی شسته و به قطعات کوچک سه سانتیمتری تقسیم کرده و خشک می­کنند.

وی با بیان اینکه بابا آدم گیاهی علفی و دوساله است، خاطرنشان کرد: برگ­های آن بسیار بزرگ و پهن به حالت افتاده بر روی ساقه قرار دارد، ریشه گیاه دراز و دوکی شکل و مانند هویج به ضخامت انگشت دست بوده و دارای مقدار زیادی کربنات پتاسیم و نیترات پتاسیم است.

قنبری یادآور شد: پوست ریشه بابا آدم قهوه‌ای، ولی مغز آن سفید و طعم آن کمی شیرین است، بابا آدم در بعضی از نقاط ایران به حالت وحشی می­روید و از ریشه این گیاه استفاده طبی می شود.

وی با بیان اینکه برای تهیه دم کرده ریشه بابا آدم، مقدار50 گرم ریشه را در یک لیتر آب جوش به مدت 20 دقیقه دم می­کنند، گفت: جوشانده ریشه بابا آدم هم به این نحو تهیه می شود که مقدار 80 گرم ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب جوش به مدت 10 دقیقه می جوشانند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.