فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

تصور کنید که دارید نهار یا شام می‌خورید و به ناگهان معده‌تان شروع می‌کند به درد گرفتن، در آن لحظه چکار می‌کنید؟ به جای خوردن قرص، بهتر است از برگ یکی از گیاهان زیر استفاده کنید.

تصور کنید که دارید نهار یا شام می‌خورید و به ناگهان معده‌تان شروع می‌کند به درد گرفتن، در آن لحظه چکار می‌کنید؟ به جای خوردن قرص، بهتر است از برگ یکی از گیاهان زیر استفاده کنید چرا که از بهترین درمان‌های خانگی برای سوء هاضمه و اسیدی بودن معده محسوب می‌شود.
برگ ریحان: اگر دچار اسید معده یا معده-درد شدید، پنج تا شش برگ ریحان را بجوید. این گیاه را که به نام ریحان مقدس می‌شناسند باعث تحریک تولید اسید معده شده و دارای خواص ضد زخم است که می‌تواند اثرات اسید گوارشی (یا معدی) را کاهش دهد.
برگ نعناع: دارای تأثیرات آرامبخش بر معده بوده و عضلات آن را شل می‌کند، و از طرفی در درمان سوء هاضمه بسیار مؤثر است. زمانی که دچار دردهای شکمی شُدید می‌توانید برگ‌های آن را بجوید یا یک لیوان آب پودینا بخورید.
برگ کاری: یکی دیگر از ترکیبات موجود در آشپزخانه که باعث تقویت هاضمه‌تان می‌شود برگ کاری است. این برگ‌ دارای خواص ضدالتهاب بوده و نفخ را از بین می‌برد که به کاهش اختلال معده و افزایش هاضمه می‌انجامد. از طرفی ملین ملایمی هم محسوب می‌شود. سعی کنید ۲ تا ۳ عدد از برگ‌های آن را به غذایتان اضافه کنید.
برگ فلفل بتل: آیا غذای سنگینی خورده‌اید؟ خب، جویدن برگ‌های فلفل بتل می‌تواند بلافاصله به هضم غذا کمک کند و سوء هاضمه را از بین ببرد. کار این برگ‌ها، تحریک انتشار بزاق و آنزیم‌هایی است که نقشی اساسی در تجزیه‌ی غذا ایفا می‌کنند و باعث تسکین سیستم گوارش می‌شوند. 
منبع: medicaldaily
درمان‌های خانگی برای غلبه بر سوء هاضمه با استفاده از برگ گیاهان
درمان‌های خانگی برای غلبه بر سوء هاضمه با استفاده از برگ گیاهان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.