١٥/٩/١٤٤٠ --- 5/19/2019 --- ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۹ ارديبهشت امروز
 
پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاه، باغبانی و فضای سبز
Signup  Login  صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | لیست گیاهان  | تماس با ما  | RSS  | حمایت از نارگیل
لینک های اصلی
ولادت حضرت امام حسن مجتبي عليه السلام مبارک باد       
جستجو  
آخرین مطالب
تلگرام نارگیل
تصویر روز
طراحی و اجرای فضای سبز
طراحی و اجرای فضای سبز
آمار بازدید سایت
بازدید کننده آنلاین :  215  نفر
بازدید امروز :  17478  بازدید
بازدید دیروز :  25815  بازدید
تبلیغات متفرقه
غذاهای گیاهی و گیاه خواری >> اطلاعاتي در باره ي تخمه هندوانه و خواص آن
 

اطلاعاتي در باره ي تخمه هندوانه و خواص آن

 

خبرگزاري آريا- درهر چهار گرم از   تخمه هندوانه   21 ميلي‌گرم منيزيم وجود دارد

 

متخصصان تغذيه مي‌گويند تخمه هندوانه که بيشتر مردم آن را دور مي‌ريزند داراي ارزش‌ غذايي بالايي است.

تخمه‌ هندوانه منبع غني از مواد مغذي بوده و کالري آن نيز پايين است و به همين خاطر متخصصان مي‌گويند که تخمه‌ هندوانه بوداده مي‌تواند جايگزين خوبي براي ميان وعده‌هاي ناسالم باشد.

 

فوائد تخمه‌ هندوانه  براي سلامت بدن :

- ميزان کالري پايين: بررسي‌ها نشان مي‌دهد 28 گرم تخمه هندوانه حاوي 158 کالري است که با 28 گرم چيپس سيب‌زميني، کالري مشابهي دارد اما نکته قابل توجه اين است که 28 گرم تخمه هندوانه تقريبا 400 دانه تخمه مي‌شود که مقدار آن براي خوردن در يک وعده واقعا زياد است در حالي که 28 گرم چيپس سيب زميني فقط 15 عدد چيپس مي‌شود که اغلب افراد در يک نوبت بيشتر از تعداد چيپس مي‌خورند.

- منيزيم: يکي از چندين نوع ماده معدني موجود در تخمه هندوانه منيزيم است. در هر چهار گرم از تخمه هندوانه 21 ميلي‌گرم منيزيم وجود دارد. اين ماده معدني براي بسياري از عملکردهاي بدن ضرورت دارد و مصرف روزانه 400 ميلي‌گرم از تخمه هندوانه توصيه مي‌شود. همچنين در حفظ سلامت و عملکرد اعصاب، عضلات از جمله قلب و استخوان‌هاي نقش حياتي دارد.

- آهن: يک مشت تخمه هندوانه حاوي 0.29 ميلي‌گرم آهن است. اگرچه اين ميزان آهن خيلي زياد نيست اما مي‌توان بخشي از آهن مورد نياز بدن را از  طريق تخمه هندوانه تامين کرد. آهن بخش مهمي از هموگلوبين به حساب مي‌آيد که اکسيژن را در بدن جابه‌جا مي‌کند.

- اسيد فوليک: مصرف اسيد فوليک به دليل تاثير در عملکرد بهتر مغز و کنترل سطح هوموسيستئين توصيه مي‌شود و مي‌توان بخشي از نياز بدن به اين ماده را از طريق مصرف تخمه هندوانه تامين کرد.زنان باردار به ميزان بيشتري از اسيد فوليک نياز دارند چرا که کمبود آن با برخي نارسايي‌هاي مادرزادي مرتبط است.

- چربي‌هاي مفيد: تخمه‌هاي هندوانه حاوي اسيد‌هاي چرب اشباع نشده هستند و اين گروه از اسيد‌هاي چرب براي حفاظت از بدن در برابر سکته قلبي، مغزي و همچنين براي کاهش سطح کلسترول بد خون مفيدند.



مطالب این صفحه را پسندیدم
Like
 
برای ثبت نظر و یا پرسش میبایست در سایت عضو باشید و به سیستم وارد شوید . ورود
 
 
فروشگاه اینترنتی نارگیل  
Loading
Loading
Nargil Logo gray

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است
آخرین مطالب :


مقالات پر بازدید :


صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | تماس با ما  | RSS
فهرست گل و گیاه   |  نمایشگاههای گل و گیاه   |  اخبار گل و گیاه   |  مقالات گل و گیاه   |  مؤسسات گل و گیاه
ورود / عضویت