فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

بامیه نوعی سبزی مغذی است که در درمان بسیاری بیماری‌ها همچون دیابت، آسم، کلسترول و بیماری‌های قلبی عروقی بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بامیه بیشتر در نواحی گرمسیری رشد می‌کند و یکی از سالم‌ترین و مغذی‌ترین مواد موجود بر روی کره زمین در نظر گرفته می‌شود. هر بامیه حاوی حدود 30 کالری، 3 گرم فیبر، 21 میلی‌گرم ویتامین ث، 7.6 گرم کربوهیدرات، 0.1 گرم چربی، 2 گرم پروتئین، 80 میکروگرم فولات و 60 میلی‌گرم منیزیم است.
خوشبختانه می‌توان این ماده زندگی‌بخش را به شکل‌های متفاوت همچون سرخ‌شده، کباب‌شده، پخته‌شده، ترشی و سوپی مصرف کرد. بامیه خواص دارویی فراوانی دارد و برای افزایش خواص آن و جذب بیشتر مواد موجود در آن بهتر است سر و ته چند بامیه را ببرید و آن‌ها را خرد کنید و در یک لیوان آب بریزید و تا صبح آن را کنار بگذارید. در صبح 30 دقیقه قبل از صبحانه آب آن را بخورید.
از جمله مهم‌ترین خواص این ماده معجزه‌آسا و زندگی‌بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کاهش کلسترل
بهبود آسم
مهار و پیشگیری از دیابت
درمان اختلالات کلیوی
تقویت عملکرد سیستم دفاعی
کاهش جذب گلوکز مواد به بدن
بهبود و تقویت دستگاه گوارشی بدن
تنظیم قند خون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خواص بی نظیر بامیه
خواص بی نظیر بامیه

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.