فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

خبرگزاري آريا-  عوض نوشيدن آبميوه‌ها و شربت‌هاي آماده، در بهار و تابستان امسال مي‌توانيد به شربتهاي طبيعي گياهي  پناه ببريد. اگر گرماي زودرس اين روزها اذيتتان ميکند ، بد نيست با يک تير، دو نشان بزنيد و با خوردن يک شربت سرد گياهي، هم از گرمازدگي نجات پيدا کنيد و هم مشکلات جسمي‌تان را درمان  کنيد. کافي است اين متن  را مطالعه کنيد و بعد از پيدا کردن بهترين شربت براي معالجه مشکلتان، سري به يک عطاري بزنيد. آنچه مقابل روي شماست خاصيت  و کاربردهاي پرفروش‌ترين عرقيات گياهي و راه و رسم استفاده  از اين داروهاست. اگر شما هم به اعجاز داروها و عرقيات گياهي اعتقاد داريد پيش از استفاده آنها با متخصص طب سنتي مشورت کنيد.


عرق برگ چنار

براي باز شدن صدا

اين عرق مثل يک تب‌بر طبيعي عمل مي‌کند و دارويي موثر براي درمان آسم و تنگي‌نفس به‌شمار مي‌آيد. اگر هم قرار است در يک جلسه مهم حاضر شويد، بهتر است کمي از اين عرق را ميل کنيد تا صداي‌تان باز شود، چراکه عرق برگ چنار علاوه بر تنگي‌نفس، گرفتگي حنجره را هم برطرف مي‌کند.

از اين راه برويد: قرار نيست هميشه عرق برگ چنار را به صورت خوراکي مصرف کنيد. عرق برگ چنار را مي‌توانيد به‌عنوان يک محلول جلادهنده پوست هم استفاده کنيد. براي براق شدن پوست کافي است يک پنبه را به اين عرق آغشته کنيد و با کمکش صاحب پوستي درخشان و شفاف شويد.

يک راه ديگر: از برگ تازه چنار هم مي‌توانيد ضمادي درست کنيد و از آن براي آرام کردن درد زانو کمک بگيريد.

 عرق شاه تره

براي درمان تبخال

اگر گرماي هوا و رژيم غذايي نامناسب در تعطيلات نوروزي طبع شما را تحت‌تاثير خود قرار داده و جوش‌هاي درمان شده را به صورت‌تان باز گردانده يا موجب بروز جوش‌هاي جديد روي صورت‌تان شده، از عرق شاه‌تره کمک بگيريد. اين عصاره نه تنها به تسريع روند درمان پوست‌هاي پر از جوش كمك مي‌کند، بلکه آرامش را به شما برمي‌گرداند و تپش شديد و آزاردهنده قلب‌تان را کم مي‌کند. تاثير شا‌ه‌تره در آرامش آنقدر زياد است که مي‌تواند بي‌اشتهايي مفرط که يکي از منشاهاي آن ناآرامي رواني است را هم درمان کند و با ايجاد تعادل در ترشح آنزيم‌هاي گوارشي، اشتهاي رو به کاهش شما را به وضعيت طبيعي برمي‌گرداند.

از اين راه برويد: از نظر متخصصان طب سنتي، مخلوط کردن همه عرق‌ها با هم مجاز نيست. اما شما مي‌توانيد  برخي از آنها مانندعرق کاسني و شاه‌تره را با هم مخلوط کنيد. تهيه شربتي که نصف ليوان آن را اين دو عرق و نيمي از آن را آب پر کرده، هم مي‌تواند حال‌تان را در گرماي اين روزها جا بياورد و هم خواص گفته شده را به بدن‌تان برساند.

يک راه ديگر: اگر ميلي به خوردن عرقيات نداريد و مي‌خواهيد از آفت‌هاي آزار دهنده دهاني خلاص شويد، توصيه مي‌کنيم جوشانده شاه‌تره را غرغره کنيد. با اين کار مي‌توانيد زخم‌هاي دهاني و التهاب زبان‌تان را از بين ببريد. گذشته از اين، اگر جوشانده شاه‌تره را به محل تبخال بماليد، سريع‌تر بهبود پيدا مي‌کند.

 عرق کاسني

براي سم‌زدايي از بدن

گرم مزاج‌ها در بهار و تابستان، مدام از حرارت و التهاب پوست شکايت مي‌کنند. اما عرق کاسني، به‌خاطر طبع سردي که دارد مي‌تواند آتش درون اين افراد را کمتر کند و احساس گر گرفتگي‌شان را از بين ببرد. گذشته از اين، رنگ زرد، اگزما، عفونت پوستي و خارش مداوم پوست، گاهي به دليل مشکلات کبدي ايجاد مي‌شود. افرادي که کبدشان خوب کار نمي‌کند، مي‌توانند با خوردن اين عرق فعاليت کبدشان را بهبود بخشند، بدن‌شان را پاک‌سازي و سموم انباشته را دفع کنند.

از اين راه برويد: براي آنکه خواص کاسني در بدن‌تان کارگر شود، بايد قبل از هر وعده غذايي يک استکان از آن را مصرف کنيد. اگر اين عرق که طرفداران زيادي دارد با ذائقه شما سازگار نيست، مي‌توانيد آن را با يک استکان
آب مخلوط کنيد و آرام آرام سر بکشيد.

يک راه ديگر: اگر طرفدار خوردن كاهو با سكنجبين هستيد، اين بار سراغ تركيب تازه‌اي برويد. شما مي‌توانيد شربت سكنجبين‌تان را با عصاره يا عرق كاسني مخلوط و ميل كنيد. از نظر متخصصان طب سنتي، تركيب كاسني و سكنجبين چه به صورت شربت ميل شود و چه همراه با كاهو مصرف شود، براي از بين بردن گرگرفتگي ناشي از گرما مفيد است. از طرف ديگر اگر تب كرده‌ايد و تب‌تان طولاني شده، مي‌توانيد با مصرف تركيب سكنجبين و كاسني حرارت بدنتان را پايين بياوريد.

 عرق آويشن

براي آرام کردن معده

ترش کردن بعد از خوردن غذا و ماندن غذا در معده همراه با احساس نفخ يکي از مشکلات شايع معده است. اگر شما هم به خاطر اين مشکلات بعد از خوردن غذا احساس ناخوشايندي پيدا مي‌کنيد و گاهي ناچار به قي کردن غذاي خورده شده مي‌شويد، بهتر است عرق آويشن را امتحان کنيد.

از اين راه برويد: عرق آويشن را بهتر است قبل از هر وعده غذايي مصرف کنيد تا با خوردن غذا به مشکلات گفته شده دچار نشويد. اگر يک فنجان از اين عرق را در چنين زماني مصرف کنيد، بزاق دهان‌تان هم کاهش مي‌يابد و احساس سنگيني معده‌تان به مرور کمتر مي‌شود.

يک راه ديگر: خوردن عرق آويشن تنها راه بهره‌مند شدن از خواص آن نيست. اگر اهل نوشيدن دمنوش‌هاي گرم هستيد، مي‌توانيد يک قاشق مرباخوري آويشن خشک شده را در دو ليوان آب جوش بريزيد و روي شعله غيرمستقيم قرار دهيد. اين دمنوش را مي‌توانيد با عسل يا نبات شيرين ميل کنيد.

 عرق پونه

براي نشاط بيشتر

گرگرفتگي و تهوع ناشي از عادت ماهانه را با کمک پونه مي‌توانيد درمان کنيد، اما اين تنها خاصيتي نيست که گياه پونه به بدن شما مي‌رساند. پونه توانايي از بين بردن جوش و خشکي پوست را هم دارد و مي‌تواند التهابات پوستي و زخم را نيز التيام دهد. عرق دو آتشه و غليظ پونه در رفع شب ادراري هم موثر است و سوزش و خارش و خراش و احساس زخم در سينه و سرفه را برطرف مي‌کند.

از اين راه برويد: اگر درد سينه و سرفه‌هاي مکرر آزارتان مي‌دهد، بهتر است قبل از هر وعده غذايي يک فنجان عرق پونه بنوشيد. دم‌کرده پونه تقويت‌کننده خوبي براي معده به شمار مي‌آيد، پس اگر پس از صرف غذا در معده احساس سنگيني يا به اصطلاح ترش کرديد، مي‌توانيد مثل آويشن آن را روي حرارت غيرمستقيم دم و مصرف کنيد.

يک راه ديگر: استشمام رايحه پونه يکي از روش‌هاي موثر براي افزايش سطح انرژي بدن است. از نظر محققان با بو کردن اين گياه احساس نشاط‌ بيشتري خواهيد کرد.

عرق گل ختمي

براي پوست‌هاي حساس

پوست ملتهب‌تان را مي‌توانيد با اين عرق آرام کنيد. اگر هم دچار زخم و سوختگي شده‌ايد، کمپرسي از اين عرق مي‌تواند احساس درد و سوزش را در پوست شما کمتر کند. اما اين عرق تنها مرحم پوست‌هاي آسيب ديده نيست، بلکه مي‌تواند به داد دستگاه گوارش شما هم برسد و گذشته از کم کردن معده و روده، دل‌پيچه را هم تسکين دهد.

از اين راه برويد: شايد در اين آفتاب داغ، بيشتر از هرچيز به مرحمي براي آفتاب سوختگي نياز داشته باشيد. اگر هر روز چند ساعت را در آفتاب مي‌گذرانيد، مي‌توانيد مقداري عرق گل ختمي را روي پارچه‌اي تميز بريزيد و روي بسته آن تاريخ بزنيد، آن را در فريزر نگهداري کنيد و در مواقع لازم پارچه يخ زده را روي محل آفتاب سوختگي يا پوست ملتهب قرار دهيد.

يک راه ديگر: به جاي عرق ختمي مي‌توانيد از خود اين گل هم استفاده کنيد. گل‌هاي بنفش را از عطاري تهيه کنيد و هر روز کمي از برگ‌هاي‌شان را در ليواني از آب سرد بريزيد. ختمي خيلي زود رنگ و خواصش را به آب مي‌دهد و بعد از يک ساعت مي‌توانيد تفاله گل‌ها را دور بريزيد و از اين آب بنفش شربتي شيرين و خوش‌عطر بسازيد.

خواص پرفروش‌ترين شربتهاي گياهي مخصوص روزهاي گرم
خواص پرفروش‌ترين شربتهاي گياهي مخصوص روزهاي گرم

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.