فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

هیچ درمان مشخصی برای آرتروز وجود ندارد و از آنجایی که درمان استاندارد برای آرتروز اغلب توأم با استفاده از داروهایی است که منجر به بروز برخی عوارض جانبی در بیماران می‌شود، بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از روش‌های درمانی طبیعی استفاده کنند.

زنجبیل گیاهی است که در برخی مواقع برای درمان آرتروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرفداران آن معتقدند که مصرف زنجبیل در قالب یک غذا، نوشیدن چای زنجبیل و یا استفاده از مکمل‌های آن می‌تواند باعث کاهش علائم آرتروز و دردهای مرتبط با آن شود.
چرا افراد در برخی از مواقع از زنجبیل برای کاهش درد آرتروز استفاده می‌کنند؟
زیرا هیچ درمان مشخصی برای آرتروز وجود ندارد و از آنجایی که درمان استاندارد برای آرتروز اغلب توأم با استفاده از داروهایی است که منجر به بروز برخی عوارض جانبی در بیماران می‌شود، بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از روش‌های درمانی طبیعی استفاده کنند.
تحقیقات انجام شده بر روی زنجبیل و آرتروز
در شرایطی که در حال حاضر آزمایش‌های بالینی کمی در مقیاس گسترده بر روی کارایی زنجبیل در قالب روش درمانی برای آرتروز انجام شده است، تعدادی از تحقیقات نشان می‌دهد که زنجبیل برای بیماران آرتروزی، مزیت‌هایی به همراه دارد. طی گزارشی که در این زمینه در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، محققان سه آزمایش بالینی را که پیش از این بر روی تأثیر زنجبیل در بزرگسالانی صورت گرفته بود که دچار ورم مفاصل و استخوان‌ها بودند، مورد ارزیابی و تحلیل قرار دادند. هرچند مؤلفان این تحقیق چنین نتیجه گرفتند که تحقیقات بیشتری برای تعیین امنیت و کارایی زنجبیل بر درمان آرتروز باید انجام گیرد، از طرفی به برخی شواهد دست یافتند که نشان می‌داد زنجبیل می‌تواند باعث کاهش شدت و بهبود کارکرد فیزیکی در بیماران آرتروزی شود.
میزان امنیت
اگر زنجبیل در دوزهای بالا مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند باعث تعدادی از عوارض جانبی شود. این عوارض جانبی عبارتند از اسهال، ترش کردن و اختلالات معده. به علاوه استفاده از مکمل‌های خوراکی حاوی زنجبیلممکن است برای برخی افراد مضر باشد، مثلا افرادی که سنگ صفرا داشته و یا افرادی که از داروهای رقیق‌کننده‌ی خون استفاده می‌کنند. به خاطر داشته باشید که مصرف زنجبیل باید قبل از انجام عمل جراحی متوقف شود. 
منبع: health
ادویه‌ای که درد آرتروز را کاهش می‌دهد
ادویه‌ای که درد آرتروز را کاهش می‌دهد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.