فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

سلامت نیوز: مدیرکل محیط زیست گلستان نسبت به آسیب دیدگی و تلفات حیات وحش به دلیل افزایش تردد از جاده پارک ملی گلستان در ایام نوروز اظهار نگرانی کرد.


به گزارش سلامت نیوز، اسماعیل مهاجر در گفت‌و‌گو با ایلنا، در مورد اقدامات اداره کل محیط زیست استان گلستان در ایام نوروز گفت: با صداوسیما تا پایان تعطیلات نوروزی برای اطلاع رسانی تفاهم شده است، همچنین در تفرج گاه‌های جنگلی بندرگاه‌ها، سواحل و... تابلوهای هشدار نصب شده و در مناطق مختلف ماموران ما و اعضای سمن‌ها (سازمان مردم نهاد) حضور پیدا می‌کنند تا آموزش لازم را به مردم دهند و نکات ضروری را گوشزد کنند.

او با اشاره به ضرورت توجه به مسائلی همچون خاموش کردن آتش، نریختن زباله، خودداری از تعمیر یا شستشوی اتومبیل در کناره رودخانه‌ها و... افزود: امیدواریم مردم از ماهیگیری در رودخانه‌های آب شیرین جدا خودداری کنند زیرا در فصل تخم ریزی ماهی‌ها هستیم و این کار می‌تواند آسیب جدی را وارد کند.

مهاجر با اشاره به اینکه هرساله در این ایام شاهد تلفات یا آسیب دیدگی حیات وحش در جاده پارک ملی گلستان هستیم، ادامه داد: در ورودی‌های جنگل گارد زدیم یا از موانع طبیعی برای جلوگیری از ورود ماشین به جنگل استفاده کرده‌ایم، گشتهای سیار ما در پارک با همکاری پلیس و راهداری نیز به تخلفات صورت گرفته و مشکلا در این منطقه می‌پردازند.

او با بیان اینکه این فصل زمان زادآوری پستاندارن و جنب و جوش آنهاست، اظهار کرد: قرار‌گاه واکنش سریع، چادرهای آتش‌بان و نگهبان و استفاده از ظرفیت سمن‌ها تمهیداتی بوده که ما برای کاهش آسیب‌ها در نظر گرفته‌ایم، امکانات در نظر گرفته شده در محل کریدورهای رفت و آمد حیات وحش بیشتر است و امیدواریم که مشکلات پیش آمده برای حیات وحش در سال‌های گذشته را نداشته باشیم.

نگرانی از تلفات حیات وحش در جاده پارک ملی گلستان
نگرانی از تلفات حیات وحش در جاده پارک ملی گلستان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.