فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا-  سير به کاهش کلسترول بد خون که LDL ناميده مي شود,کمک ميکند

 

داشتن سبک زندگي سالم، فعاليت بدني مناسب و يک رژيم غذايي خوب به شما کمک خواهد کرد که سطح کلسترول خونتان را کاهش دهيد. علاوه بر اين ها اضافه کردن برخي ادويه جات به برنامه ي غذايي تان مي تواند کلسترول خونتان را پايين بياورد.

 

سير، زنجبيل و زردچوبه بر عليه کلسترول
همان طور که مي دانيد کلسترول بالا، خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و سکته را در پي خواهد داشت. بر طبق يافته هاي emedtv، چهل ميليون نفر در آمريکا و بر طبق گفته هاي معاون وزير بهداشت، 15 ميليون نفر در ايران کلسترول بالايي دارند. داشتن سبک زندگي سالم، فعاليت بدني مناسب و يک رژيم غذايي خوب به شما کمک خواهد کرد که سطح کلسترول خونتان را کاهش دهيد. علاوه بر اين ها اضافه کردن برخي ادويه جات به برنامه ي غذايي تان مي تواند کلسترول خونتان را پايين بياورد.  البته با همه ي اين ها، اگر شما کلسترول خونتان بالاست بايد با پزشکتان براي درمان آن صحبت کنيد.

سير
سير، اين سبزي بدبو، به همان اندازه که توانايي آنتي اکسيداني بالايي دارد، خواص آنتي بيوتيکي و ضد ويروسي و ضد قارچي فوق العاده اي نيز دارد. علاوه بر اين ها سير به خاطر کاهش کلسترول بد خون که LDL ناميده مي شود نيز طرفداران زيادي براي خودش پيدا کرده است. بر طبق تحقيقي که در سايت Drugs چاپ شده است، سير به کاهش کلسترول و تري گليسريد که موجب ايجاد پلاک در رگ هاي خوني مي شوند، کمک مي کند و بدين ترتيب ريسک ابتلا به بيماري هاي قلبي را کاهش مي دهد. سير همچنين فشار خون را نيز کاهش مي دهد. اضافه کردن سير به سوپ ها، سس ها، سالادها، و ديگر غذاها يک راه ساده براي بهره گيري از اثرات مفيد اين ادويه است.

زنجبيل موجب کاهش کلسترول و در نتيجه کاهش تشکيل پلاک در رگ هاي خوني مي شود

 
زنجبيل
بر طبق يافته هاي مرکز پزشکي دانشگاه مريلند، مطالعات اوليه ي انجام شده بر روي زنجبيل نتايج اميدوارکننده اي داشته اند که نشان مي دهد زنجبيل موجب کاهش کلسترول و در نتيجه کاهش تشکيل پلاک در رگ هاي خوني مي شود. اين اثرات موجب کاهش آترواسکلروزيس، همان عامل ايجاد بيماري هاي قلبي و سکته مي شود؛ اما براي اثبات اين اثرات به مطالعات بيشتري نياز است.

زنجبيل نه تنها طعم خوبي به غذاهاي گوشتي و نان ها مي دهد، بلکه طعم تند و خاصي نيز به چاي و ديگر نوشيدني ها مي دهد که بسيار دلپذير است؛ مخصوصا در روزهاي سرد زمستان. 

زردچوبه از تجمع پلاک ها جلوگيري مي کند و باعث پايين آمدن کلسترول ميشود

 
زردچوبه
بر طبق يافته هاي مرکز پزشکي دانشگاه مريلند، مطالعات اوليه بر روي حيوانات به اثرات مفيد زردچوبه در پيشگيري از تشکيل پلاک در رگ هاي خوني، که آترواسکلروزيس نيز خوانده مي شود، اشاره مي کند. پايين آوردن کلسترول و جلوگيري از تشکيل پلاک يا همان گرفتگي عروق، خطر ابتلاي شما به بيماري هاي قلب را کاهش مي دهد. اين مطالعات حيواني همچنين نشان مي دهند که زردچوبه از تجمع پلاک ها جلوگيري مي کند؛ اما اين اثرات زردچوبه و مقدار مورد نياز براي داشتن چنين اثري در انسان ها هنوز مشخص نشده است.

زردچوبه داراي کورکومين است. کورکومين يک آنتي اکسيدان قوي است که با راديکال هاي آزاد و اثرات تخريب کننده و ويرانگر آن ها بر روي بافت هاي سلولي و پيري زودرس مي جنگد.

زردچوبه در کره و پنيرهاي رنگي، ادويه کاري هندي و همچنين در سس خردل نيز استفاده مي شود.

3 ادويه ي ضد کلسترول
3 ادويه ي ضد کلسترول

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.