فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاری شبستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز و برای معرفی ظرفیت‎های موجود، نمایشگاه توانمندی‎های محصولات کشاورزی منطقه برپا می‎شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، علی سالاری ظهر امروز ( 22 اسفند )  در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: شهرستان جیرفت با برخورداری از دشتهای حاصلخیز و کوهستانهای برفگیر دارای اقلیمی منحصر به فرد است.

 

وی با اشاره به اینکه این شهرستان تقریبا از تمام اقلیمهای آب و هوایی به فاصله 60 کیلومتر برخوردار بوده است، بیان داشت: همچنین جیرفت دارای فلور بسیار متنوع گیاهی بوده و این امر میتواند، زمینه مناسبی برای بهرهوری از گیاهان دارویی به عنوان تجارتی پرسود باشد.

 

سالاری تصریح کرد: اقلیمهای متنوع آب و هوایی، خاک حاصلخیز، سفرههای غنی آب زیرزمینی، رودخانههای دائمی و فصلی و ... ظرفیتهای خدادادی منطقه جیرفت هستند که ایجاد کشاورزی اقتصادی را فراهم ساخته است.

 

وی افزود: وجود این توانمندیها موجب شده است که بیش از 85 گونه انواع محصولات زراعی و باغی به صورت اقتصادی تولید و به بازارهای مختلف داخلی و خارجی عرضه شود.

 

سالاری عنوان کرد: تولید بیش از یکهزار و 250 تا یکهزار و 500 تن محصولات کشاورزی به وضوح ظرفیت جیرفت را در بخش کشاورزی نمایان میکند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: دشت جیرفت نیز به دلیل برخورداری از دمای مناسب، نور کافی، کیفیت مطلوب آب و ... بستری برای تولید و عرضه انواع مرکبات سالم و ارگانیک، محصولات گلخانهای، خرما، سبزیجات برگی و غدهای، غلات، حبوبات، انواع میوههای سردسیری و خشک به بازارهای داخلی و خارجی است.

 

وی ادامه داد: بر همین اساس به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز و برای معرفی ظرفیتهای موجود و جذب سرمایهگذار برای دومین سال متوالی نمایشگاه توانمندیهای محصولات کشاورزی جیرفت در ورودی شهر برپا میشود.

 

سالاری خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تلاش کردهایم تا انواع مختلف محصولات گلخانهای، زراعی و باغی منطقه را در معرض دید گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی قرار دهیم که امیدواریم مانند سال گذشته مورد استقبال قرار گیرد.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.