فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

1800 گونه گیاهی در باغ گیاه‌ شناسی مشهد نگهداری می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر باغ گیاه‌ شناسی مشهد گفت: هزار و 800 نوع گونه گیاهی در باغ گیاه شناسی مشهد نگهداری می‌شود.


نیکروز ظریف با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در توسعه باغ گیاه‌ شناسی افزود: در ابتدای نوروز هر سال سعی می‌شود باغ گیاه‌شناسی مشهد نسبت به سال قبل چهره متفاوتی داشته باشد و برای زائران و مجاوران جنبه‌ های ارزشمندی به ارمغان بیاورد.

وی با اشاره به اینکه کل مساحت باغ گیاه‌ شناسی 25 هکتار است، ادامه داد: 10 بخش کلکسیون گیاهی در این باغ وجود دارد که در کنار آنها کلکسیون نهالستان و گلخانه نیز تعبیه شده است و هر کلکسیون طراحی مخصوص به خودش را دارد.

مدیر باغ گیاه‌ شناسی یادآور شد: 400 گونه از دل کویر، کوهپایه‌ ها و صحرا جمع‌آوری شده که سعی کرده‌ ایم زیستگاه گیاه را با جنبه‌ های بصری زیبا همراه با گرافیک‌های متنوع و وجود برکه مشابه‌ سازی کنیم.


نگهداری 1800 گونه گیاهی در باغ گیاه‌شناسی مشهد
نگهداری 1800 گونه گیاهی در باغ گیاه‌شناسی مشهد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.