فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خبرگزاري آريا-  انار يک آنتي اکسيدان قوي و يک ضد پيري پوست است

 

انار يک آنتي اکسيدان قوي و يک ضد پيري پوست است. انار همچنين طول عمر سلول هايي که مسئول توليد کلاژن هستند را افزايش مي دهد و اين کمکي براي جوان ماندن پوست است.

جالب است بدانيد که از ماسک انار براي مقابله با چين و چروک پوست صورت استفاده مي کنند.

ماسک انار براي جوش ها
از انار به صورت موضعي براي درمان آکنه نيز استفاده مي کنند.
روش تهيه يک ماسک براي بهبود آکنه به اين ترتيب است که : مازو، پوست انار، گل ارمني و مندل را بکوبيد و با سرکه و گلاب آميخته و روي جوش ها بماليد تا بهبود حاصل شود. 

ماسک انار و عسل
مواد لازم:

انار يک عدد
عسل يک قاشق غذاخوري سر پر

طرز تهيه :
انار را قاچ کنيد و دانه هاي آن را خارج کرده و در مخلوط کن بريزيد.
عسل را به آن اضافه کنيد و توسط دستگاه کاملا به يکديگر مخلوط کنيد.
صورت خود را خيس کنيد و اين ماسک معجزه آسا را روي پوست خود بماليد تا تمامي صورت را بگيرد، البته مراقب محيط حساس اطراف چشم باشيد. اگر دانه هاي درشتي از انار باقي مانده است مي توانيد آن را از ماسک خارج کنيد. به مدت 30 دقيقه اجازه دهيد ماسک انار و عسل روي پوست صورت شما قرار گيرد سپس با آب گرم بشوييد تا تمامي ماسک از روي صورت پاک شود.
مشاهده خواهيد کرد که پوست شما درخشان تر، مرطوب تر و صاف تر از قبل شده است.
با توجه به گفته هاي بالا اثر معجزه آساي انار و عسل را بر روي پوست خود کشف کنيد.

براي روشن کردن پوست: ماسک انار و چاي سبز
مواد لازم:
آب انار تازه 4 تا 5 قاشق غذا خوري
آب ليمو تازه 2 قاشق غذا خوري
چاي سبزي که تازه دم شده است 3 قاشق غذاخوري

طرز تهيه:
همانند ماسک انار و عسل، انار را قاچ کنيد، کمي در آب سرد بغلتانيد سپس دانه ها را از پوسته انار جدا کنيد.

با پشت يک قاشق، بر دانه هاي انار فشار وارد کنيد تا آب آن خارج شود.
دانه ها را در ظرف نسبتا گودي قرار دهيد. چاي سبز و آب ليمو را به انار اضافه کنيد و کاملا هم بزنيد.

با حرکت دوراني، مخلوط بالا را روي صورت و گردن تميز خود بماليد. خصوصا در قسمت جوش هاي سر سياه تامل بيشتري کنيد و ماسک بيشتري بماليد.پس از 10 دقيقه که ماسک روي صورت بود آن را بشوييد تا پاک شود.

 

از انار به صورت موضعي براي درمان آکنه نيز استفاده مي کنند

 

ماسک انار و سفيده تخم مرغ
انار را پوست بکنيد و پوست آن را به خوبي ريزريز کنيد. دانه هاي انار را فشار دهيد تا به اندازه يک قاشق غذاخوري آب انار براي شما به دست آيد. يک سفيده تخم مرغ را به پوست انار ريزريز شده و آب انار اضافه کرده و تمامي مواد را به خوبي مخلوط کنيد. حالا ماسک صورت تان آماده است. اين ماسک را براي مدت 10 دقيقه روي صورت تان قرار دهيد. در اين فاصله مي توانيد به موسيقي آرامش بخشي گوش دهيد و منتظر شويد تا اين ماسک فوق العاده کارش را به خوبي انجام دهد. در پايان صورت تان را آب سرد بشوييد.

طرز تهيه ماسک انار مناسب براي پوست چرب :
پوست انار را به خوبي ريز ريز و يک قاشق غذاخوري آب انار و يک سفيده تخم مرغ به آن اضافه کنيد . مواد را به خوبي مخلوط کنيد و به مدت پانزده دقيقه روي صورتتان قرار دهيد و در پايان با آب سرد آبکشي کنيد .

براي مرطوب نگه داشتن پوست: ماسک انار و ماست
مواد لازم:
انار رسيده 1 عدد
ماست 6 قاشق غذا خوري

طرز تهيه:
طبق دستور دو ماسک قبل، انار را قاچ کرده، مدتي در آب سرد بخيسانيد و سپس دانه ها را از پوسته جدا کنيد.

دانه ها را با ماست مخلوط کرده و در دستگاه مخلوط کن به مدت يک دقيقه بزنيد.مخلوطي که در بالا به دست آمد را به صورت و گردن تميز خود بماليد.

حدود 10 تا 15 دقيقه استراحت کنيد، دراز بکشيد و از استرس خود را دور نگه داريد که اين کارها در تاثير بهتر ماسک بر پوست موثر است.

بعد از گذشت مدت لازم، صورت خود را با آب گرم بشوييد.اين ماسک را چندين بار تکرار کنيد تا ببينيد پوست شما چگونه مرطوب و درخشان خواهد شد.

ماسک لايه بردار دانه انار
گاهي عوامل مختلفي مانند آلودگي هوا، چربي و عرق صورت مانع از رسيدن هوا و رطوبت کافي به پوست صورت مي شود. در اين زمان لازم است با ماسک هاي شوينده و لايه بردار پوست خود را به طور کامل تميز کنيد. براي تهيه يک ماسک شوينده و لايه بردار از ميوه انار کافي است، هسته دانه هاي انار را خشک و آسياب کنيد. دقت کنيد اين کار را تا حدي انجام دهيد که به صورت آرد در نيايد. سپس يک قاشق غذاخوري هسته آسياب شده را با نصف قاشق چاي خوري نمک ساييده شده و دو قاشق غذاخوري ژل يا فوم شستشوي صورت مخلوط کنيد. در انتها مواد را به مدت دو دقيقه به آرامي روي صورت ماساژ دهيد.

ماسک هاي انار براي انواع پوست ها
ماسک هاي انار براي انواع پوست ها

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.