فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بوته‌کنی کرفس کوهی در استان ممنوع شد.

«علی محمدی‌مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه چهارمحال و بختیاری – با اعلام این خبر، اظهار کرد:‌ این ممنوعیت به منظور مراقبت کرفس کوهی به‌عنوان گونه گیاهی کمیاب و کمک به ذخیره ژنتیکی تا پایان تابستان اعمال می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دامنه‌های زاگرس مهم‌ترین رویشگاه این گونه گیاهی است، افزود: با توجه به تخریب وسیع گونه نادر و مرتعی کرفس از سوی سودجویان در سال‌های گذشته تاکنون،‌ ‌با متخلفان این امر برخورد جدی می‌شود.

محمدی‌مقدم بوته‌کنی، مشارکت در امر انتقال و توزیع گونه مرتعی کرفس را تخلف‌های مشهود در این زمینه برشمرد و گفت: براساس قانون مجازات اسلامی و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، هرنوع عملیات تخریب منابع طبیعی و یا حمل غیر مجاز گیاه کرفس کوهی جرم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهار محال و بختیاری با اشاره به خرید تضمینی و کاشت سه تن بذر کرفس در مناطق کوهستانی این استان با مشارکت بهره‌برداران به‌ویژه در دهستان موگویی، تصریح کرد: کرفس کوهی از بالاترین ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود.

به گفته وی، برداشت غیر قانونی کرفس کوهی هر سال از اسفندماه در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود و تا پایان فروردین ادامه دارد.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.