فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

یک کارشناس طب‌سنتی در همدان گفت: سیاه‌دانه دارای فواید بسیاری است اما با این حال مصرف آن برای بعضی افراد زیان‌آور است.


"امیرحسین خسروی" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه همدانی‌ها سیاه‌دانه را سیانوج هم می‌خوانند و به طرق مختلف از آن استفاده می‌کنند، اظهار کرد: سیاه‌دانه یک گیاه با دانه‌های مقوی است که دارای طبع گرم و خشک است.

وی تصریح کرد: سیاه‌دانه برای درمان کم‌خونی، تقویت استخوان، درمان تاخیر در قاعدگی‌های زنان و از روغن آن برای رفع دردهای مختلف مفصلی تجویز می‌شود. از دیگر خواص این گیاه می‌توان به درمان نفخ‌های شکمی و اسهال‌های حاد در افراد صفراوی مزاج اشاره کرد.

خسروی گفت: از آنجا که سیاه‌دانه دارای طبع مشخص گرم و خشک است بنابراین مصرف آن برای افرادی که دارای طبع گرم و خشک هستند، توصیه نمی‌شوند. مصرف این گیاه در خانم‌های باردار به علت تهدید به سقط جنین و در افرادی که اگزماهای حاد دارند، زیان‌آور است.

این کارشناس طب‌سنتی با بیان اینکه از سیاه‌دانه در داروها و ادویه‌جات استفاده می‌شود، اظهار کرد: کسانی‌که تمایل به خوردن سیاه‌دانه دارند می‌توانند روزانه یک قاشق مرباخوری سیاه‌دانه را ساییده و همراه با عسل و کمی زعفران میل کنند.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.