فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

عضو مرکز رشد واحدهای فناور بروجرد گفت: تاسیس ایستگاه تهیه و تولید نهاده گیاهی دارویی در شهرستان ضروری است.


علی‌حسین بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان راه‌اندازی این ایستگاه لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های این ایستگاه در شهرستان فراهم است، اظهار کرد: این ایستگاه یک منبع ژنتیکی بذر گونه‌های کمیاب دارویی وحشی که تاکون کشت نشده‌اند، خواهد بود.

این دانشجوی دکترای تخصصی پ‍ژوهش محور علوم مرتع گیاهان دارویی تصریح کرد: در این ایستگاه بذر، نشاء، غده، قلمه و ... گیاهان دارویی تهیه می‌شود.

بیرانوند اضافه کرد: ایستگاه تهیه و تولید نهاده گیاهی دارویی یک مرکز تحقیقاتی می‌شود که گونه‌های مختلف در این ایستگاه با توجه به شرایط منطقه آزمایش می‌شوند.

وی گفت: با راه‌اندازی این ایستگاه دیگر احتیاج نیست کشاورز برای تهیه بذر به خارج از شهرستان مراجعه و هزینه سنگین متقبل شود.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.