فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

همایش تخصصی «آسیب‌شناسی تولید محصولات گلخانه‌ای» با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی، اسفندماه امسال در دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.


به گزارش سرویس علمی ایسنا، بررسی چالش‌ها و مشکلات تولید محصولات گلخانه‌­ای در خصوص مبحث تخصصی سازه­‌های گلخانه­‌ای و ارائه پیشنهادهای اجرایی و فنی به منظور روزآمد کردن سند حداقل الزامات سازه‌ها و تجهیزات گلخانه­‌ای استان اصفهان در دو زیربخش سبزی-صیفی و گل و گیاهان زینتی از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

در این همایش که مدعوینی از وزارت جهاد کشاورزی، رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، تولیدکنندگان و بهره­ برداران ممتاز و سازندگان منتخب سازه‌های گلخانه‌ای استان اصفهان و استان‌های پیشرو در صنعت گلخانه حضور خواهند داشت، مسائل، مشکلات و اهداف پیش روی این صنعت در قالب سخنرانی‌های کلیدی و میزگردهای تخصصی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام دبیرخانه این رویداد تخصصی، قرار است نخستین نشست این همایش تحت عنوان «سازه و تجهیزات گلخانه‌ای»، 11 اسفندماه در دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شود.

آسیب شناسی سازه‌های گلخانه‌ای با توجه به تنوع کشت و اقلیم‌های مختلف استان، بررسی انواع پوشش‌های رایج گلخانه‌ای در استان و مزایا و معایب آن‌ها، بررسی انواع تجهیزات گلخانه‌ای و نقاط ضعف و قوت تأسیسات موجود (سرمایش و گرمایش، کاهنده و افزاینده رطوبت، تزریق دی اکسید کربن، اتوماسیون، سیستم‌های آبیاری، نور مصنوعی، مصرف انرژی و غیره) و بررسی نقاط ضعف و قوت سازه‌های ساده و سنتی و راهکارهای بهبود آن، محورهای اصلی این نشست خواهد بود.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.