فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

کارشناس اداره جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: سرانه جنگل بلوط در استان نسبت به کشوری و جهان بیشتر است که حفظ این سرمایه مستلزم مشارکت مردم و حمایت‌های دولت است.


«علی‌اکبر جعفرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: سالانه باهدف حفظ هوای پاک 2000 هکتار جنگل‌کاری در استان ایلام با مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و دیگر دستگاه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: علم منابع طبیعی می‌گوید افزایش نهال‌کاری و تقویت پوشش گیاهی راهکار مهم جلوگیری از آلودگی هوا و افزایش گرمای کره زمین است.

جعفرزاده تصریح کرد: 78 درصد استان منابع طبیعی است و 642 هزار هکتار جنگل داریم که حفظ آن خود راهکار مهمی برای مبارزه با آلودگی هوا و پدیده گردوغبار است و خوشبختانه در دو سال گذشته با نهال‌کاری سطح جنگل‌های استان 2 درصد افزایش‌یافته است.

این کارشناس اداره جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام خاطرنشان کرد: سرانه جنگل بلوط در استان نسبت به کشوری و جهان بیشتر است که حفظ این سرمایه مستلزم مشارکت مردم و حمایت‌های دولت است.

وی از سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه تشکر کرد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد استان بازوی توانمند منابع طبیعی برای پیشبرد اهداف هستند و تاکنون در استان موفق عمل کرده‌اند.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.