فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

پیاز از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است.
به گزارش بلاغ، دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و مدرس طب اسلامی ایرانی گفت: پیاز گرم و خشک و اشتها آور می‌باشد و دارای موادی نظیر قند، کلسیم، سدیم، پتاسیم، ید، سیلیس، آهن، فسفر و ویتامین‌های A و Bو C است. همچنین ترکیبات گوگرد در پیاز باعث تشکیل اسید سولفوریک و در نتیجه سوزش چشم‌ها می‌شود.


وی ادامه داد: پیاز فعالیت و ترشح معده را افزایش می‌دهد، برای رفع مشکلات کلیوی و قلبی و عروقی مفید می‌باشد. همچنین این ماده با خاصیت ضدعفونی کنندگی باعث از بین رفتن میکروب‌های داخل معده و مجاری تنفسی می‌شود و به همین دلیل برای کسانی که از بوی بد دهان رنج می‌برند، یک ماده‌ی کاملا مناسب محسوب می شود.

اکبری افزود: پیاز یک انسولین گیاهی است که قند خون را کاهش می‌دهد. به علاوه مصرف پیاز با عسل سبب بهبودی سرفه می شود. ریختن 2 یا 3 قطره از این ماده‌ی معجزه آسا در گوش برای درمان سنگینی گوش خارجی بسیار مفید است.

وی اظهار داشت: پیاز تاثیر به سزایی در محکم کردن لثه دارد و مسکن دندان درد است. علاوه بر این‌ها از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند و ماسک پیاز(پیاز رنده شده به مدت 20 دقیقه بر روی پوست) موجب طراوت و شادابی پوست می‌شود.

اکبری خاطرنشان کرد: پیاز برای کاهش خارش و درد ناشی از گزیدگی نیش حشرات بسیار سودمند است و در پایان به افرادی که طبع گرم دارند، توصیه کرد از خوردن افراطی پیاز این گروه باید پرهیز کنند چون باعث سردرد در آنها می‌شود.
گیاهی با خواص دارویی بسیار زیاد
گیاهی با خواص دارویی بسیار زیاد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.