فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

خبرگزاري آريا- به گزارش «MSN» با استشمام برگ گياهان مي توان گياه تازه را از غيرتازه تشخيص داد.در اين مطلب به چند نوع گياه و خواص آن اشاره مي کنيم:

 

ريحان؛ سرشار از ويتامين C ، A ، کلسيم، آهن، منيزيم، فسفر و پتاسيم است. اين گياه براي درمان سردرد، سرگيجه، درد معده، يبوست و حالت تهوع به کار مي رود و روغن آن در التيام گزيدگي حشرات موثر است. دم کرده اين گياه نيز درمان سريعي براي رفع برونشيت و سرماخوردگي است.

 

برگ بو؛ مواد مغذي مهم در اين گياه کلسيم، آهن، منيزيم، ويتامين CBA و E مي باشند. برگ بو براي درمان ميگرن، استرس، اضطراب و سم زدايي سيستم گوارشي به کار برده مي شود. روغن اين گياه خاصيت ضدباکتريايي دارد و به طور طبيعي براي فراري دادن حشرات خانگي به کار مي رود. کافي است مقداري از برگ هاي خرد شده را در کابينت هاي آشپزخانه قرار دهيد.

 

گشنيز؛ اين گياه غني از ويتامين CBA، کلسيم و روي است. اين گياه ادرارآور است و به سم زدايي سيستم گوارشي کمک مي کند. علاوه بر آن در بهبود کيفيت خون و کاهش ميزان کلسترول نيز مفيد است.

 

نعناع؛ مواد مغذي مهم در اين گياه شامل کلسيم، فسفر، آهن، ويتامين CA و E است. نعناع براي درمان سوءهاضمه، سوزش سردل، نفخ و قولنج به کار برده مي شود. علاوه بر آن، نعناع اشتهاآور است و حالت تهوع و سردرد را رفع مي کند. چاي نعناع نيز براي التيام بخشيدن به خشکي گلو موثر است. خوب است بدانيد روغن نعناع در قرص هاي مکيدني گلو، دهان شويه و خميردندان استفاده مي شود.

 

شويد: اين گياه سرشار از کلسيم، آهن، منيزيم، فسفر، پتاسيم، ويتامين CA و E است. شويد براي درمان قولنج، نفخ، سوءهاضمه، تحريک اشتها و زياد کردن شير مادر مفيد است.

 

 

جعفري؛ مواد مغذي موجود در اين گياه عبارتند از ويتامين C، کلسيم، سديم، آهن و منيزيم، جعفري براي بهبود هاضمه، کيفيت خون، کاهش فشار خون و درمان کم خوني موثر است.

 

مرزنگوش؛ اين گياه سرشار از کلسيم، آهن، فسفر، پتاسيم، منيزيم، منگنز، ويتامين A و C است. اين گياه داراي خاصيت قوي ضدسرطاني و آنتي اکسيداني است. مرزنگوش در هاضمه، رفع انگل روده اي، درمان حالت تهوع و اسهال مفيد است.

سبزيهاي سرشار از زندگي کدامند؟
سبزيهاي سرشار از زندگي کدامند؟

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.