فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

یکی از دلایلی که قهرمانان ماراتن پیش از شروع مسابقه موز می‌خورند آن است که موزها سرشار از گلوکز هستند، یعنی یکی از راحت‌ترین منابع قندی هضم شدنی که انرژی ایده آلی را در اختیار آنها می‌گذارد.


استخوان‌هایتان قوی‌تر خواهد شد
اگرچه موزها حاوی کلسیم زیادی نیستند – درواقع کمتر از ۱ درصد میزان مصرف روزانه شما کلسیم دارند – اما می‌توانند میزان جذب آن را با کمک به فعالیت پروبیوتیک فروکتوالیگوساکارید ارتقا دهند. وقتی فروکتوالیگوساکارید در دستگاه گوارش انسان تخمیر می‌شود، قدرت بدن را برای جذب کلسیم بالا می‌برد.

انرژی بیشتری خواهید داشت
یکی از دلایلی که قهرمانان ماراتن پیش از شروع مسابقه موز می‌خورند آن است که موزها سرشار از گلوکز هستند، یعنی یکی از راحت‌ترین منابع قندی هضم شدنی که انرژی ایده آلی را در اختیار آنها می‌گذارد. از طرفی خوردن یک موز بعد از انجام فعالیت و تحرک باعث می‌شود که سریعا منابع انرژی که به خاطر تعرق، تخلیه شده‌اند دوباره انرژی خود را به دست بیاورند.

توانایی بدن برای مقابله با بیماری بیشتر می‌شود
با اینکه موزها هیچ نوع ویتامین A ندارند با این حال می‌توانند کمبود ویتامین A را جبران کنند. آنها سرشار از سه نوع کارتنوئید هستند (یعنی کارتنوئیدهای پروویتامین A ، بتاکاروتن و آلفاکاروتن) که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. تحقیقات اخیر نشان داده غذاهایی که میزان بالایی کارتنوئید دارند می‌توانند در برابر بیماری‌های مزمن از بدن محافظت کنند.

مبارزه با سرطان
دلفینیدین نوعی آنتی اکسیدان است که در موز وجود دارد و خواص ضد توموری دارد. اخیرا محققان دریافته‌اند تجمع زیاد دلفینیدین در سلول‌های سرطانی معده باعث محدود و مسدود شدن رشد و تکثیر آنها می‌شود. به خاطر داشته باشید که متعادل نگه داشتن میزان وزنتان هم می‌تواند خطر سرطان را کاهش دهد.

کاهش میزان فشار خون
تحقیقات نشان می‌دهد ترکیبی از سدیم کم همراه با مصرف بالای پتاسیم با کم شدن میزان فشار خونو نیز کم شدن خطر سکته مغزی در افراد مرتبط است. موزها سرشار از پتاسیم بوده و میزان سدیم آنها کم است. سازمان دارو و غذای آمریکا این مسئله را تأیید کرده است که موز می‌تواند فشار خون را کاهش داده و در برابر حمله قلبی و سکته مغزی از بدن محافظت کند.

جریان خون شما بهتر و قوی‌تر می‌شود
بهتر و قوی‌تر شدن جریان خون و کاهش کم خونی با مصرف موز و آهن موجود در آن رخ می‌دهد. آهن برای تنظیم سطح انرژی بدن بسیار مفید است چرا که اکسیژن را به سلول های بدن شما می‌رساند. 

منبع: eatthis
بعد از خوردن موز چه اتفاقاتی برای بدن می‌افتد
بعد از خوردن موز چه اتفاقاتی برای بدن می‌افتد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.