فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


یک متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی پزشکان «داروهای گیاهی» تجویز می‌کنند. داروهای گیاهی نقش‌های درمانی زیادی را در بدن به‌عهده دارند اما نباید بی‌هدف و بدون اندازه و میزان آنها را به کار برد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, محمد دریایی درباره گیاهان دارویی و عملکرد کبد در بدن اظهار داشت: قرن‌هاست که فواید دارویی گیاهان شناخته شده‌اند.

به‌گفته وی یادداشت‌های به‌دست آمده از فعالیت‌های پزشکی ایرانیان، مصریان، بومیان آمریکا و رومی‌ها نشان می‌دهد که آنها تقریباً برای درمان هر بیماری شناخته شده‌ای، از «گیاهان دارویی» استفاده می‌کردند.

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی ادامه داد: بسیاری از «گیاهان دارویی» حاوی عناصر نیرومندی هستند که اگر به‌طور صحیح از آنها استفاده شود، به سلامتی انسان کمک می‌کنند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی، پزشکان «داروهای گیاهی» تجویز می‌کنند. داروهای گیاهی، نقش‌های درمانی زیادی را در بدن به‌عهده دارند اما نباید بی‌هدف و بدون اندازه و میزان, آنها را به کار برد.

کبد یکی از اعضای رئیسه, حساس و بزرگ‌ترین پالایشگاه بدن است

دریایی عنوان کرد: کبد یکی از اعضای رئیسه, حساس و بزرگترین پالایشگاه بدن است و از معجزات شگفت‌انگیز عالم خلقت است. بیش از 70هزار واکنش شیمیایی و 500 محصول آنزیمی و هورمونی در کبد تجزیه و ترکیب می‌شود، بنابراین کبد یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اعضای بدن است به‌گونه‌ای که برخی از صاحب‌نظران آن را کارخانه‌ شیمیایی بدن می‌نامند.

سلامت و زندگی انسان به کبد بستگی دارد

این متخصص علوم زیستی و گیاهان دارویی گفت: در حقیقت کارهای کبد چه در حال تندرستی و چه در حال بیماری، بسیار مهم است؛ سلامت و زندگی انسان به وجود این عضو ارزشمند بستگی کامل دارد. کبد بزرگ‌ترین سدّ دفاعی است که بین دستگاه‌های مختلف بدن و مواد دارای زیان گوناگون یعنی عوامل تخریبی دستگاه‌ها قرار می‌گیرد.

پزشکان اروپایی بیشتر گیاهان دارویی تجویز می‌کنند
پزشکان اروپایی بیشتر گیاهان دارویی تجویز می‌کنند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.