فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

خبرگزاري آريا-

چغندر:

چغندر خواص ضد سرطاني دارد و مقدار زيادي اسيد فوليک در آن يافت مي شود. چغندر ملين و آرامش دهنده است و براي درمان التهاب مثانه، يبوست بواسير و بيماري هاي پوستي مصرف مي شود هم چنين چغندر براي رفع کم خوني بسيار مفيد است. در يکصد گرم چغندر خام 9/9 گرم مواد مغذي، 335 ميلي گرم پتاسيم، 16 ميلي گرم کلسيم، 20 واحد ويتامين A و صد ميلي گرم ويتامين C وجود دارد. زياده روي در خوردن چغندر باعث بروز دل پيچه مي شود و براي معده مضر است.

 

کلم بروکلي:

کلم بروکلي يکي از سبزيجات پر خاصيت و سرشار از مواد مغذي است و براي ارتقاي سلامتي انسان فوايد بي شماري دارد.کلم بروکلي، تعداد، اندازه و تکثير تومورهاي سرطاني را به طور چشمگيري کاهش مي دهد در نتيجه از ابتلا به سرطان به خصوص سرطان سينه، معده، روده بزرگ، رکتوم و ريه پيشگيري مي کند.کلم بروکلي داراي مقادير زيادي فيبر، کاروتينوئيد، ويتامين K- CA است که از اثرات مخرب راديکال هاي آزاد در بدن پيشگيري مي کند. هم چنين از آلزايمر، بيماري قلبي، آرتريت جلوگيري مي کند و فرآيند پيري را به تأخير مي اندازد.

مقادير بالاي فيبر موجود در کلم بروکلي براي افراد ديابتي بسيار مفيد است و کلسيم موجود در آن به اندازه کلسيم موجود در شير است بنابراين مصرف آن براي افرادي که دچار پوکي استخوان يا کمبود کلسيم هستند بسيار مفيد است.

 


شلغم:

شلغم داراي ويتامين CBA و عناصري مانند فسفر، کلسيم، گوگرد، منيزيوم و يد است.
شلغم حاوي نشاسته پروتئين و سلولز است. مصرف شلغم براي مبتلايان به بيماري ديابت مفيد است و خام آن را مي توان به عنوان انسولين گياهي مصرف کرد.

شلغم به دليل داشتن خاصيت ميکروب کشي و ضد ويروسي در پيشگيري و معالجه سرماخوردگي مفيد و خلط آور است. در زمستان به طور حتم بايد از شلغم استفاده کنيد تا با مصرف آن خود را در تمام سال در برابر بيماري ها بيمه کنيد.

شلغم قدرت بيمار را بالا مي برد و در مداواي بيماري هاي پوستي مؤثر است. در هر صد گرم شلغم حدود 22 کالري انرژي، 268 ميلي گرم پتاسيم، 36 ميلي گرم ويتامين C و 463 گرم کربوهيدرات وجود دارد.

 

هويج:

هويج به دليل دارا بودن مواد مغذي متعدد براي سلامت بدن بسيار مفيد است و خاصيت ضد فشار خون بالا دارد.
ماده مغذي مفيد براي بدن که در اين گياه يافت مي شود شامل بتاکاروتن ويتامين BKCE، پتاسيم، منگنز، سديم، فلورايد، منيزيوم، آهن و ... است.

هويج براي سلامت معده و طحال مفيد است. شب کوري، سرفه، سرماخوردگي و نفخ طولاني مدت را درمان مي کند. مصرف هويج خطر بيماري قلبي و انواع سرطان را کاهش مي دهد.

هويج انرژي زيادي به بدن مي بخشد و هويج خام خاصيت ضدعفوني کنندگي نيز دارد. بتاکاروتن موجود در هويج براي چشم و تقويت بينايي مفيد است. آب تازه هويج، استرس و خستگي مفرط را برطرف مي کند. براي پوست، مو و استخوان مفيد است.
هويج اسهال را درمان و آب هويج از بروز عفونت هاي متعدد جلوگيري مي کند.

خواص چند نوع سبزي خوشمزه
خواص چند نوع سبزي خوشمزه

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.