فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

خبرگزاري آريا -  در کل، انار سرشار از ترکيباتي به نام «پلي‌فنول‌»ها است که باعث پايين آمدن کلسترول بد خون يعني LDL شده و اجازه نمي‌دهد صفحات چربي در عروق توليد شوند. فراموش نکنيد که انار، مواد مغذي بسياري دارد؛

يعني در هر 100 گرم از اين ميوه 240 ميلي‌گرم پتاسيم، 3 گرم فيبر، 13 ميلي‌گرم ويتامين c، 80 درصد آب و 50 کيلوکالري انرژي يافت مي‌شود. در ضمن، مقداري آهن دارد ولي به عنوان منبع آهن نمي‌توان روي آن حساب کرد.

ميزان قندش نيز به حدي است که باعث منع مصرف بيماران ديابتي نمي‌شود.

درباره پلي‌فنول‌ها بايد بگوييم که آنها ترکيباتي هستند که در اکثر ميوه‌ها و سبزي‌ها به خصوص شا‌توت و انگور قرمز وجود دارند و البته در انار بيشتر به چشم مي‌خورند.

در ضمن، اسيد آلارژيک يکي از مهم‌ترين ترکيباتي است که در ميوه‌هاي ديگر کمتر ديده شده اما ويژگي انار و رب آن مربوط به وجود همين اسيد است.

 

 

بعضي‌ها نسبت به خوردن اين ميوه و رب آن در طعم‌هاي مختلف حساسيت نشان مي‌دهند ولي بهتر است بدانيد که معده خود اسيدکلريدريک ترشح مي‌کند. افراد معدودي هستند که با مصرف انار ترش يا رب انار ترش، معده‌شان دچار مشکل مي‌شود زيرا ترشحات معده هر فرد نسبت به ترشي يک نوع عکس‌العمل نشان مي‌دهد.

اسيد معده فرآيند هضم غذا را به عهده دارد حال مصرف ميوه‌هاي ترش زماني مانع هضم غذا مي‌شوند که فرد خود اين علت را درک کند، يعني مصرف رب انار ترش يا ملس يا شيرين بسته به ذايقه و تحمل معده هر فرد مي تواند پيامدهاي مختلفي داشته باشد و اين موضوع به خوب و يا بد بودن رب انار بر نمي‌گردد.
در حقيقت، انار خواص فراواني داشته و طبيعتا رب حاصل از آن نيز بدون فايده نخواهد بود زيرا حدود 100 سال است که دنيا به خواص انار و مصارف درماني آن پي برده است.

يادتان باشد که وقتي رب اين ميوه تهيه مي‌شود، پلي‌فنول و اسيدآلارژيک آن در اثر حرارت از بين نمي‌رود و تنها ويتامين c آن کاهش پيدا خواهد کرد پس رب انار نيز ارزش غذايي بسيار دارد؛ البته اگر از انار مرغوب و طي فرآيند بهداشتي تهيه شده باشد

خواص رب انار
خواص رب انار

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.